• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402070100254
  • خبرنگار : 50225

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز خبر داد

کنترل ترافیک اهواز در نقاط پرتردد دانش‌آموزان/ احصای ۱۴۶ نقطه حادثه‌خیز

کنترل ترافیک اهواز در نقاط پرتردد دانش‌آموزان/ احصای ۱۴۶ نقطه حادثه‌خیز

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز از استقرار نیروهای پلیس راهور در نقاط پرتردد دانش‌آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

سرهنگ فرید حسنوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس در شهر اهواز اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، نیروهای پلیس راهور به منظور کنترل ترافیک و رفت و آمد دانش‌آموزان در زمان باز شدن و تعطیلی مدرسه‌ها در نقاط پرتردد شهر که احتمال وقوع حوادث در این نقاط وجود دارد، مستقر می‌شوند.

وی افزود: از امروز اول مهرماه، پلیس راهنمایی و رانندگی با حداکثر ظرفیت در محورهای پرتردد دانش‌آموزان و دانشجویان و در دیگر معابر حضور پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز گفت: جلسات زیادی در خصوص رفع معایب و نواقص موجود و بهبود علائم و خط‌کشی‌ها برگزار شده است و شهرداری باید نسبت به رفع این نواقص اقدام کند.

وی بیان کرد: نقاط حادثه‌خیز نیز احصاء شده‌اند و برای رفع نواقص این نقاط با شهرداری اهواز مکاتبه شده است. امسال ۱۴۶ نقطه حادثه‌خیز احصاء شدند و از این تعداد، حدود ۳۰ نقطه آشکارسازی و ایمن‌سازی شده‌اند. امیدواریم در شش ماهه دوم امسال، دیگر نواقص موجود در این زمینه را نیز رفع کنند.

وی عنوان کرد: در خصوص وضعیت فنی خودروهای سرویس مدارس نیز نظارت خواهیم داشت. خط قرمز پلیس، رانندگانی هستند که صلاحیت فعالیت به عنوان راننده سرویس مدرسه را ندارند. وسایل نقلیه رانندگان سرویس مدارس باید دارای برچسب ویژه و مجهز به علائم ابلاغ‌شده از سوی تاکسیرانی باشند و بر اساس ظرفیت خودرو، دانش‌آموز سوار کنند؛ خط قرمز پلیس در فعالیت سرویس مدارس، سوار کردن سرنشین بیش از ظرفیت خودرو است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز گفت: کودکان زیر ۱۲ سال نباید در صندلی جلو بنشینند و دانش‌آموزی که روی صندلی جلو می‌نشیند هم حتما باید از کمربند ایمنی استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از سرویس‌های مدارس مورد تایید آموزش و پرورش، افزود: نهادهای ذی‌ربط  باید نداشتن سوءپیشینه، متعهد بودن و سلامت روحی و روانی رانندگان سرویس مدارس را مد نظر قرار دهند.

حسوند گفت: حدود ۲۳ دستگاه در کاهش ترافیک نقش دارند و همه باید پای کار بیایند تا شرایط بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha