• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402063019089
  • خبرنگار : 50291

هشدار استاندار تهران نسبت به عواقب عدم توجه به آینده‌پژوهی

هشدار استاندار تهران نسبت به عواقب عدم توجه به آینده‌پژوهی
عکس آرشیوی

ایسنا/تهران استاندار تهران گفت: روی موضوع اشتغال سازی در صنایع کوچک مقیاس تمرکز کنید و ظرفیت‌های جدید را شناسایی کنید و برای بخش خصوصی فراخوان بزنید چرا که سرمایه های سرگردان زیادی داریم.

به گزارش ایسنا ، علیرضا فخاری در جلسه شورای اداری شهرستان ملارد که ظهر پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه با تبریک حلول ماه ربیع و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از بارزترین مقاطع تاریخی کشور می‌باشد که منشا انگیزه، توان، شجاعت، ایجاد قدرت، تربیت کادر در تراز انقلاب اسلامی، شکست هیمنه استکبار و امیدبخشی فعلی از دفاع مقدس است که تواست جایگاه رفیع را برای امروز و فردای جمهوری اسلامی ایجاد کند.

وی با تقدیر از خلق حماسه میلیونی مردم در اربعین و مراسم جاماندگان حسینی افزود: کمبود وسایل حمل و نقل تا کمبود زیرساخت هایی همچون آب، برق گاز و سایر نیازمندی ها برای منطقه ملارد ویژگی خاصی دارد که مکلف هستیم برای رفع آنها تلاش دو چندان داشته باشیم.

استاندار تهران عنوان کرد: چگونگی تقسیم کار بین ارکان مختلف که باید خدمت لازم به مردم را ارائه بدهند در جلسه مشخص می شود و خارج از مباحث شعارگونه هیچ شانی برای بنده و شما جز خدمت به مردم نیست و باید در عمل این موضوع را اثبات کنیم.

فخاری گفت: گاهی مشکلات مردم در مراجعه ساده قابل حل است، اینکه در اتاق بنشینم و فکر کنیم نیاز مردم حل می شود، اشتباه محض است؛ دسترسی مردم محدود است، توجه به زیرمجموعه‌ها ضروری است و ضعف بهره دهی به ضعف در کنترل و نظارت بر می‌گردد، از این رو هرگونه مماشات ممنوع است.

وی بیان کرد: در رفتارهای فردی خود تجدید نظر کنیم و در کنترل و نظارت تعارف‌ها را کنار بگذاریم، باید داشته ها و دارایی‌ها را فعال کنیم ؛ همچنین شهرستان باید آینده مشخصی داشته باشد و این موضوع باید از طریق آینده پژوهی شکل بگیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: فرماندار به عنوان رئیس شورای اداری مکلف است وضعیت ۲۵ تا ۳۰ سال آینده شهرستان را در دستور کار بگذارد تا نحوه جمعیت‌پذیری، تامین زیرساخت ها و غیره بر اساس نظام برنامه‌ریزی پیش برود.

فخاری با اشاره به لزوم تغییر نظام توزیع منابع اظهار کرد: در زمینه آینده پژوهی، شورای اداری و شورای برنامه ریزی باید تمرکز بر امروز و آینده شهرستان داشته باشد و نظام ذهنی باید مهندسی توام با برنامه باشد.

وی تصریح کرد: نظام مبتنی بر برنامه از نان شب واجب تر است، چرا که در این صورت منابع را هدر نمی دهیم و کارمندان هدفمند می شوند، اما در نظام بی برنامه هیچ کاری پیش نمی رود.

استاندار تهران با بیان اینکه وقتی مطالعه نمی‌کنیم مردم نیازهای خود را از طرق دیگری تامین می‌کنند و بیغوله می سازند که تبدیل به شهرک می شود، افزود: باید مشخص شود که سیاست توزیع و اسکان جمعیت با کدام برنامه پیش می‌رود؟

فخاری خطاب به فرماندار ملارد گفت: کشوری فکر کن، استانی برنامه بریز و شهرستانی عمل کن، همچنین دسته جمعی فکر کنیم و تحول ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روی موضوع اشتغال سازی در صنایع کوچک مقیاس تمرکز کنید و ظرفیت‌های جدید را شناسایی کنید و برای بخش خصوصی فراخوان بزنید چرا که سرمایه های سرگردان زیادی داریم.

استاندار تهران گفت: تمرکز بر بخش های مختلف برای سرمایه گذاری را در اولویت بگذارید، اینکه کدام بخش ها برای صنایع کوچک مقیاس می تواند سهم مشارکت مرم را افزایش دهد، استانداردسازی نیز اهمیت دارد و برای پیشران ها نیز باید زیرساخت استخراج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha