• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402063019068
  • خبرنگار : 50040

فرمانده سپاه مرکزی رشت خبر داد

اجرای ۷۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با محوریت سپاه رشت

اجرای ۷۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با محوریت سپاه رشت

ایسنا/گیلان فرمانده سپاه مرکزی رشت، به اجرای ۷۰۰ ویژه برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح ۳۱۰ پایگاه مقاومت خواهر و برادر سپاه ناحیه مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: گفتمان سازی جهاد تبیین را در دستور کار قرار دادیم.

سرهنگ محمد نیک فطرت امروز در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس دستاوردهای فراوانی داشته است و باید بتوانیم بیش از پیش از این گنجینه بهره ببریم.

وی با اشاره به حمایت آمریکا و انگلیس و صهیونیست ها از رژیم بعثی برای حمله به ایران، افزود: در دوران دفاع مقدس با دست خالی در مقابل همه دشمنان ایستادیم و دستاوردهای ارزشمندی را کسب کردیم که اثرشان تا امروز وجود دارد.

فرمانده سپاه مرکزی رشت، پیاده روی اربعین را یکی از دستاوردهای ماندگار و تاریخی دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس اربعین حسینی را احیا کرد و مردم را در این مسیر قرار داد.

نیک فطرت از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس را شکوفایی استعداد جوانان دانست و متذکر شد: در دوران دفاع مقدس علیرغم همه مشکلات و کمبودها، شاهد ابتکارات نظامی جوانان همچون ساخت موشک و پل شناور و... بودیم که برای کشور و نظام قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشارکت همه افراد و اقشار در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس همه لایه ها و اقشار جامعه را در خود جای داده و از دانش آموز و فرهنگی و دانشجو گرفته تا کارگر و روحانی و ورزشکار در جبهه ها حضور داشتند.

فرمانده سپاه مرکزی رشت ویژگی دفاع مقدس را در مردمی بودن دانست و یادآور شد: شخصیت معنوی حضرت امام(ره) و نفوذ کلام ایشان موجب اطمینان بخشی به رزمندگان برای نقش آفرینی عزتمند در جبهه ها علیرغم همه کمبودها در امکانات و تجهیزات بود.

وی دفاع مقدس ملت ایران را موجب ثبات و امنیت در منطقه و تزلزل و افول جایگاه استکبار جهانی دانست و اضافه کرد: اگرچه قدرت های دنیا با سوریه وارد جنگ شدند، اما رهبر انقلاب به پشتوانه دستاوردهای دفاع مقدس در جبهه مقاومت فرمودند که بشار اسد باید بماند و ماند.

نیک فطرت، نظام و حکومت ایران را دینی دانست و تصریح کرد: ملت ایران با عشق و اعتقاد در مسیر انقلاب جانفشانی می کنند؛ البته خیلی از ذخیره دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده نکرده‌ایم که باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز جوانان و نوجوانان همه وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند، گفت: باید برنامه های فرهنگی و تربیتی را در فضای مجازی دنبال کنیم تا مخاطب جوان و نوجوان را با معارف دفاع مقدس و سیره شهدا آشنا سازیم.

فرمانده سپاه رشت در ادامه به اجرای ۷۰۰ ویژه برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح ۳۱۰ پایگاه مقاومت خواهر و برادر سپاه ناحیه مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: گفتمان سازی جهاد تبیین را در دستور کار قرار دادیم.

نیک فطرت، با اشاره به هوشیاری دستگاه های انتظامی و امنیتی در جریان حوادث سال گذشته، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال قرار داریم و لذا دشمنان به دنبال پرداختن به سوژه ها هستند و باید هوشیار باشیم.

وی از برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی و برپایی نمایشگاه های کتاب و عکس و پوستر و دلنوشته و اجرای سرود و... همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: در حوزه محرومیت زدایی نیز اقدام به اعزام ۱۰ گروه جهادی به مناطق سیل زده آستارا کردیم؛ توزیع بسته های معیشتی و آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت نیز از دیگر برنامه هاست.

فرمانده سپاه رشت، با اشاره به اجرای ۱۰ برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس امسال، بیان کرد: حضور در رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریورماه، نواختن زنگ مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس در اول مهرماه، برگزاری همایش بزرگ «جوانان نقش آفرین در گام دوم» در ۴ مهرماه، افتتاح ۱۲ پایگاه مقاومت و چهار واحد مسکن محرومین و بزرگداشت روز سرباز با محوریت تقدیر از برترین های ورزشی، فرهنگی و قرآنی در ۵ مهرماه، غبارروبی گلزار شهدا در ۶ مهرماه و... از جمله این برنامه هاست.

وی پروژه های مسکن محرومین سپاه رشت را ۱۸ ماهه دانست و متذکر شد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ ساخت ۳۴ واحد مسکن محرومین را در دستور کار قرار دادیم که تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

نیک فطرت، همچنین از برگزاری همایش تجلیل و دیدار با پیشکسوتان و رزمندگان و ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس با محوریت ۳۱۰ پایگاه مقاومت همزمان با آخرین روز هفته دفاع مقدس خبر داد و تاکید کرد: یادواره سه شهید بسیجی مدافع امنیت نیز در رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha