• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062817386
  • خبرنگار : 50161

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

استان زنجان آماده مقابله با بارش‌های پاییزی با کمترین میزان خسارت است

استان زنجان آماده مقابله با بارش‌های پاییزی با کمترین میزان خسارت است

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش بارش‌ها در پاییز امسال، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و درصدد هستیم تا از بارش‌های پاییزی با کمترین خسارت، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

اکبر باقری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش بارش‌ها در پاییز امسال، گفت: این امر در چنین شرایطی در کنار امیدآفرینی در افزایش منابع آبی کشور، زنگ خطری می‌شود و لازم است اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم و به موقع جهت مهار سیلاب‌ها به خصوص در بستر رودخانه‌ها و نیز اجرای پروژه‌های اضطراری، تغذیه مصنوعی، رفع انسداد و لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گیرد.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش بارش‌ها در پاییز امسال، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و در صدد هستیم تا از بارش‌های پاییزی با کمترین خسارت، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: در همین راستا تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اندیشیده شده است که از جمله آنها می‌توان به بازگشایی مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق آسیب‌پذیر رودخانه‌ها و سازه‌های ناایمن اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی کارگروه سیل در این شرکت، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، هدایت آب‌ها و بارش‌های احتمالی در پاییز امسال به مخازن و سدهای تغذیه‌ای مصنوعی استان، از اهم اقدامات در این ایام خواهد بود.

باقری در ادامه به میزان پیشرفت پروژه‌های اولویت‌دار آب استان اشاره کرده و از آب‌گیری و افتتاح چندین پروژه در سال‌جاری خبر داد.

وی پیشرفت سد بلوبین را ۷۶ درصد بیان کرد و افزود: امیدواریم این سد با تخصیص کامل اعتبارات ابلاغی و اخذ تسهیلات ماده ۵۶ در اسفندماه سال‌جاری آبگیری شود.

این مسئول به اتمام عملیات اجرایی سد ایالو در شهرستان دندی و سد میرزاخانلوی ۲ در شهرستان طارم اشاره و تاکید کرد: این دو سد در پاییز امسال افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha