• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402062615720
  • خبرنگار : 71129

تردید ژنرال آمریکایی درباره کارایی تسلیحات کره‌شمالی در نبرد روسیه با اوکراین

تردید ژنرال آمریکایی درباره کارایی تسلیحات کره‌شمالی در نبرد روسیه با اوکراین

مارک میلی در نروژ گفت، کره شمالی شاید بتواند تامین مهمات توپخانه‌ای برای روسیه در نبرد با اوکراین را تقویت کند؛ اما بعید است بتواند تغییری جدی در این نبرد به وجود بیاورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت، نشست اخیر بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه احتمالا به تامین گلوله‌های ۱۵۲ میلی‌متری توپخانه‌ای دوران شوروی برای مسکو منجر می‌شود؛ اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این گلوله‌ها به روسیه تحویل داده می‌شود یا زمان آن چه وقت است.

وی به خبرنگاران گفت: آیا این روند به تفاوتی بزرگ منجر می‌شود؟ من شک دارم. من نمی‌خواهم مساله کمک تسلیحاتی پیونگ یانگ به مسکو را کم اهمیت بدانم؛ اما نسبت به قطعیت آن تردید دارم.

دولت‌های خارجی و کارشناسان به این گمانه‌زنی پرداخته‌اند که کره شمالی احتمالا در ازای دریافت تسلیحات پیشرفته‌تر یا فناوری از روسیه، مهمات به این کشور بدهد.

مارک میلی و سایر روسای دفاعی از کشورهای عضو ناتو در منطقه اسکی بازی «هولمن کولن» در اوسلو در چند روز آتی به منظور بررسی حمایت از اوکراین و همچنین سایر مسائل دفاعی در منطقه نشست برگزار می‌کنند. میلی همچنین قرار است روز سه شنبه در نشست ماهانه گروه تماس دفاع از اوکراین در آلمان شرکت می‌کند. این گروه به ریاست لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا یک نشست مهم بین‌المللی در افزایش حمایت‌های نظامی از کی‌یف است.

مارک میلی در ادامه به خبرنگاران گفت، به تسلیحات و تجهیزات بیشتر برای اوکراین نیاز داریم و برای همین شرکا و متحدان به بررسی این مساله می‌پردازند.

تردید ژنرال آمریکایی درباره کارایی تسلیحات کره‌شمالی در نبرد روسیه با اوکراین
کیم جونگ اون و ولادیمیر پوتین

نشست‌های ناتو در حالی برگزار می‌شوند که نیروهای اوکراینی در روند ضد حمله خود علیه نیروهای روسیه پیشرفت چندانی نداشته‌اند.

«راب بائر» از هلند و رئیس کمیته نظامی ناتو روز شنبه در مراسم آغازین نشست ناتو مدعی شد: اوکراین جنگ افزار مدرن دارد و هر روز به جلو پیشروی می‌کند. هر قدمی این کشور را به سوی پیروزی نزدیکتر می‌کند. نیروهای روسی بیش از گذشته در حال از دست دادن اراضی خود هستند و تمامی روسیه به شدت تحت تاثیر تحریم‌های اقتصادی و انزوای دیپلماتیک قرار دارد و از آن رنج می‌برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha