• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060805702
  • خبرنگار : 50107

توضیح رئیس شورای شهر مشهد درخصوص لیست منتشرشده حقوق مدیران شهرداری

توضیح رئیس شورای شهر مشهد درخصوص لیست منتشرشده حقوق مدیران شهرداری

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: لیست منتشرشده از حقوق مدیران و معاونان شهرداری در فضای مجازی مربوط به مدیران شهرداری نبوده و مربوط به مدیران شرکت‌هاست.

حسن موحدیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت سامانه فاش اظهار کرد: سامانه فاش کار بسیار خوبی بوده و شفاف‌سازی انجام شده است. اطلاعات و حقوق مدیران شهرداری در سامانه ثبت می‌شود و همه چیز شفاف است.

وی در خصوص انتشار لیست حقوق مدیران شهرداری در فضای مجازی عنوان کرد: این حقوق‌ها مربوط به مدیران شهرداری نبوده و مدیران شرکت‌ها هستند. حقوق و مزایای شرکت‌ها تابع اساسنامه آن‌ها است و معاونان شهرداری هرگز چنین حقوقی نمی‌گیرند.

موحدیان افزود: این حقوق برای شرکت‌ها را قبول داریم؛ زیرا تابع قانون است. شرکت‌هایی در تهران هستند که مدیر عامل آن‌ها ۶۰، ۷۰ میلیون حقوق می‌گیرند اما این تابع اساسنامه آن‌ها است و حقوق خود را قانونی دریافت می‌کنند. حقوق معاونان شهرداری با اضافه کار به ۲۸ میلیون نمی‌رسد. 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص نطق پیش از دستور و تذکر دو عضو شورا در صحن علنی در خصوص حقوق اعضا تصریح کرد: حقوق‌ها در شورا شفاف است و مشکلی وجود ندارد. من اگر خودم در جلسه حضور داشتم پاسخ اعضا را می‌دادم. شورا شغل محسوب نمی‌شود و در شورا همه یک کار و ماموریت انجام می‌دهند، بنابراین نباید تفاوتی در حقوق وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: همه نماینده مردم هستند و در قانون هم بیان نشده کسی که رای بیشتری آورد باید حقوق بیشتری بگیرد، بنابراین حقوق اعضا یکسان است. اگر کسی کوتاهی می‌کند به وجدان وی برمی‌گردد و باید روز قیامت پاسخ دهد.

به گزارش ایسن،ا چند روز پیش لیستی از حقوق‌های مدیران عامل برخی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری در فضای مجازی منتشر شده بود که حقوق اغلب آنها بیش از ۴۰ میلیون تومان اعلام شده بود.

همچنین در هشتادونهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که دوشنبه، ۶ شهریورماه برگزار شده بود، مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد در تذکری تصریح کرد: ابهاماتی در خصوص حقوق همکاران شنیده بودم. شورا گزارشی از وضعیت همه پرداخت‌ها به اعضای شورا ارائه کنند. برخی با تشخیص رئیس یا به هر شکلی پرداختی‌های بیشتری دارند که باید حل شود. همچنین موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه بیان کرد: حقوق مدیران استوری شده بود. اگر قانونی و حقشان است بگیرند اشکال ندارد. چرا حقوق اعضای شورای شهر باید اینگونه باشد؟ سه مدل مامور تمام‌وقت، نیمه‌وقت پاره‌وقت داریم و بعد برای من قرارداد می‌آورند که امضا کنم. روزی قرار بود حقوق‌ها یکسان باشد اما برخی خودشان حقوق بازنشستگی و حقوق شورا را همزمان می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha