• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402052415406
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان خبر داد

بهره برداری از ۸۵ پروژه آب و فاضلاب گیلان در هفته دولت

بهره برداری از ۸۵ پروژه آب و فاضلاب گیلان در هفته دولت

ایسنا/گیلان مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان (آبفا) گفت: شرکت آبفای گیلان با ۸۵ پروژه آماده افتتاح در حوزه بهره برداری و توسعه آب و دفع بهداشتی فاضلاب در سطح شهر و روستاهای استان گیلان به استقبال هفته دولت در سال جاری می رود.

مازیار علی پور در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پروژه های قابل افتتاح و آماده بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در هفته دولت اظهار کرد: ۸۵ پروژه آبفای گیلان در ۱۲ شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۵۵۹ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال از منابع ملی، استانی و سایر ردیف ها در هفته دولت افتتاح می شود و جمعیتی حدود ۸۳ هزار و ۹۴۷ نفر از مزایای افتتاح این پروژه ها بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۶۷ پروژه از ۸۵ پروژه مربوط به روستاهای استان و هشت پروژه مربوط به حوزه شهری است، عنوان کرد: در بخش بهره برداری و توسعه آب، اجرای پروژه آبرسانی به روستای ملکوت(فاز ۲ مجتمع ملکوت) شهرستان املش از مهمترین این پروژه هاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات ملی اجرا شده است.

علی پور خاطرنشان کرد: همچنین در بخش بهره برداری و توسعه شبکه فاضلاب، اجرای شبکه فاضلاب منطقه Y۱ غربی(بخش اول) شهر رشت با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی مهمترین پروژه قابل افتتاح هفته دولت سال ۱۴۰۲ است.

وی توسعه شبکه توزیع آب شرب به طول ۱۵ هزار و ۵۴۳ کیلومتر، لوله گذاری خط انتقال به طول ۹۰۸۶ کیلومتر، دو دهنه بهسازی چشمه، ۱۴ باب احداث مخزن ذخیره آب شرب با حجم ۱۱۱۰ مترمکعب، چهار حلقه حفر چاه، احداث ۶ باب ایستگاه پمپاژ، چهار مورد محوطه سازی ایستگاه پمپاژ، ۶ مورد بازسازی فیلترهای آب روستایی، اجرای شبکه فاضلاب به طول ۳.۸ کیلومتر، ۱۱۵ باب احداث منهول فاضلاب و دو مورد احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب را از دیگر پروژه ها عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha