• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402051911863
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

حدود ۹۰۰۰ کارگر در واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان از خدمات بهداشتی برخوردار هستند

حدود ۹۰۰۰ کارگر در واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان از خدمات بهداشتی برخوردار هستند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۹ هزار نفر از کارگران شاغل در واحدهای تولیدی، صنعتی و معادن این استان از خدمات بهداشتی برخوردار هستند.

سید مهدی حسینی امروز پنجشنبه (۱۹مرداد) در سومین جلسه شورای خدمات بهداشتی بیمه شدگان استان که با حضور نمایندگان تامین اجتماعی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان های زابل و ایرانشهر بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: درحال حاضر ۵۱ خانه بهداشت و ۴۶ ایستگاه بهگر در واحدهای تولیدی سطح استان فعال هستند که در مجموع حدود ۹۰۰۰ کارگر را تحت پوشش خدمات بهداشتی خود دارند و با توجه به برنامه های ابلاغی، علاوه بر جمعیت فوق بایستی ۱۱۰۰۰ نفر در بخش صنوف نیز پوشش از خدمات بهداشتی بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: بر این اساس موضوع گسترش و توسعه شبکه های بهداشتی در واحدهای بالای ۱۰ نفر نیروی کار با الویت صنوف ، افزایش ایستگاههای بهگر و خانه های بهداشت با هدف پوشش حداکثری کارگران بمنظور کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا سطح سلامت جسمی و روانی با همکاری دستگاهها عضو شورای خدمات بهداشت اولیه به بیمه شدگان و مشارکت ادارات صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف ویژه کارگران شاغل در صنوف خصوصاً آرایشگران ، رانندگان ، مراکز بارگیری و دیگر حوزه ها در دستور کار قرار گرفت.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: با توجه به اینکه در سیستان و بلوچستان در سه حوزه زابل، زاهدان و ایرانشهر دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، نقش شورای استانی و شوراهای متناظر شهرستانی در پیشبرد اهداف مشترک و افزایش خدمت گیرندگان در ارائه خدمات آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی شامل مهارت های زندگی زنان ، مهارت های فرزندپروری ، پیشگیری از اعتیاد و سبک زندگی سالم بسیار موثر خواهد بود.

حسینی افزود: در اجرای طرح گسترش خدمات بهداشتی در محیط های کاری، برای همه کارگران و خدمت گیرندگان علاوه بر ایجاد پرونده الکترونیکی، اطلاعات کارفرمایان و کارگران در سامانه دیده بان سلامت ثبت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha