• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402051811509
  • خبرنگار : 71461

اجرای «طرح نور باران»

اجرای «طرح نور باران»

رییس سازمان دارالقرآن کریم در پاسخ به این سوال گفت: برای قرآن‌های فرسوده «طرح نور باران» با همکاری یک موقوفه بزرگ کشور در حال برگزاری است و براساس این طرح قرآن‌های کهنه جمع‌آوری و چنانچه امکان مرمت داشته باشد صحافی شده و اگر قابلیت استفاده نداشته باشد به مجموعه‌های تولید کاغذ واگذار می‌شود تا آنها برای فرآیند تولید کاغذ و چاپ قرآن از آنها استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده-رییس سازمان دارالقرآن کریم- امروز چهارشنبه (۱۸مردادماه) در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سازمان دارالقرآن کریم در طول ایام کرونا و همچنین تغییرات محیطی با فراز و نشیب‌های روبرو بوده است، اظهار کرد: تصویر بیرونی سازمان دارالقرآن کریم دچار افت و خیزهایی شده است و امروز خیلی نیاز داریم تا تصویرسازی درستی از سازمان شکل بگیرد.

وی ادامه داد: رسانه بسیار تاثیرگذار است و نگرانی که اکثر سازمان‌ها نسبت به خبرگزاری‌ها دارند این است که ممکن است برخی شیطنت‌هایی داشته باشند اما انصافا خبرنگاران حوزه قرآن تلاش کردند دلسوزانه به قرآن بپردازند. 

رییس سازمان دارالقرآن کریم در خصوص تعیین وضعیت قرآن‌های فرسوده‌ای که بعضا مردم به داخل مساجد و هیات می‌گذارند، توضیح داد: برای قرآن‌های فرسوده «طرح نور باران» با همکاری یک موقوفه بزرگ کشور در حال برگزاری است و براساس این طرح قرآن‌های کهنه جمع‌آوری و چنانچه امکان مرمت داشته باشد صحافی شده و اگر قابلیت استفاده نداشته باشد به مجموعه‌های تولید کاغذ واگذار می‌شود تا آنها برای فرآیند تولید کاغذ و چاپ قرآن از آنها استفاده کنند.

تقی‌زاده افزود: متاسفانه در تفکر امروز شیعی ما قرآن تنها به یک کتاب مقدس تبدیل شده است در حالی که این کتاب شبیه یک‌ موجود زنده است که باید دائما به آن مراجعه و از آن‌ استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: درمورد حمایت از موسسات قرآنی در ‌حال برنامه‌ریزی هستیم و امید است که در آینده نزدیک اسن برنامه‌ها به ثمر بنشیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha