• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402051609522
  • خبرنگار : 50616

در نشست مشترک فرماندار شهرستان آمل با نماینده روسیه؛

راه‌های توسعه تجارت بین استان سامارای روسیه و آمل بررسی شد

راه‌های توسعه تجارت بین استان سامارای روسیه و آمل بررسی شد

ایسنا/مازندران نماینده رسمی اتاق‌های منطقه‌ای بازرگانی روسیه وفرماندارویژه شهرستان آمل در راستای افزایش حجم تبادلات تجاری و صادرات محصولات تولیدی صنعتی و کشاورزی شهرستان آمل و استان "سامارا" روسیه گفت‌وگو و راه های توسعه این همکاری‌های دو جانبه را بررسی کردند.

در نشست مشترک بین "عباس میرزا قاضی" نماینده رسمی اتاق‌های منطقه‌ای بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران و ذات الله زارعی فرماندار ویژه شهرستان آمل و رؤسای جهادکشاورزی و صمت این شهرستان در محل فرمانداری آمل برگزار شد، ظرفیت‌های تولیدات بخش کشاورزی از جمله گل وگیاهان زینتی و شاخه بریده و آپارتمانی، دام و طیور، تولیدات صنعتی و لبنیاتی شهرستان آمل برای ورود مستقیم به استان سامارا روسیه و همچنین بازارهای این کشور بررسی و تصمیم گیری شد.

معاون استاندارمازندران و فرماندار ویژه شهرستان آمل در این نشست گفت: با پیگیری آقای میرزاقاضی نماینده اتاق‌های منطقه‌ای بازرگانی روسیه، تجار و تیم اقتصادی استان سامارا روسیه تا دو ماه آینده به شهرستان آمل سفر و شرایط صادرات و حجم آن بررسی و افزایش خواهند داد.

ذات الله زارعی، با بیان اینکه شهرستان آمل ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های مختلفی از جمله تولیدات بخش کشاورزی، صنعتی و خدماتی دارد و درحال حاضر بیش از ۷۵ درصد از حجم کل صادرات محصولات سالانه مازندران به خارج از کشور به تنهایی از شهرستان آمل و توسط تولیدکنندگان این شهرستان انجام می شود.

وی با تایکد براینکه برنامه ریزی‌ها براین هست که صادرات خوبی در جایگاه و تراز شهرستان آمل به کشور روسیه داشته باشیم، تصریح کرد، قطعاً با بازگشایی دفتر شورای تجاری اوراسیا در شهرستان آمل که بیشتر تعداد بازرگانان و تولیدکنندگان بخش های مختلف را در سطح استان دارد، میزان همکاری‌ها مراودات و مبادلات تجاری و اقتصادی بین آمل و فدراسیون روسیه به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

هدفمندترشدن صادرات آمل با بررسی نیازمندی‌های بازار روسیه

فرماندار ویژه آمل همچنین با تاکید براینکه راه اندازی دفتر شورای تجاری اورآسیا دراین شهرستان باعث هدفمندترشدن صادرات این شهرستان در آینده خواهد شد، گفت: با برنامه ریزی‌های درحال انجام و بررسی نیازمندی‌های بازار کشور روسیه، حجم تولیدات وصادرات ازاین شهرستان به کشور روسیه وحاشیه دریای خزر درشرایط بهتری انجام خواهد شد.

وی یادآورشد، سفر هیات روسی به شهرستان آمل هم دراین راستا کمک قابل توجهی به بررسی حجم و نیاز واقعی آن کشور به محصولات تولیدی شهرستان آمل خواهد داشت.

گفتنی است دکترعباس میرزایی قاضی نماینده رسمی شورای تجاری اوراسیا در ایران، نماینده رسمی و رئیس کمیسیون خاورمیانه سازمان فدرال بیزینس‌های خرد، متوسط و کلان نیوفورمیشن از فدراسیون روسیه در خاورمیانه، مشاور رسمی سازمان توسعه صادرات فدراسیون روسیه در ایران و ترکیه، مشاور وزارت صنعت روسیه در بخش ایران و از فعالان و تحلیلگران عرصه اقتصاد و صنعت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha