• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402051508658
  • خبرنگار : 71496

پیام دولت بایدن به تل‌آویو درباره اعطای تسهیلات به فلسطینی‌ها

پیام دولت بایدن به تل‌آویو درباره اعطای تسهیلات به فلسطینی‌ها

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد رئیس جمهوری آمریکا درباره اعطای تسهیلات به فلسطینی‌ها به نخست‌وزیر این رژیم پیام داده است.

 به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو درباره اعطای تسهیلات به فلسطینی‌ها پیام داده است.

 این شبکه عبری زبان اعلام کرد، دولت بایدن انتظار دارد کابینه نتانیاهو در جلسه امروز یکشنبه کابینه امنیتی‌اش با اعطای تسهیلات به فلسطینی‌ها موافقت کرده و از پیش‌نویس قانونی که هدف آن قطع بخشی از مالیات‌های فلسطینی‌ها به عنوان غرامت برای خانواده‌های اسرائیلی‌های کشته یا زخمی شده در عملیات‌ها است، حمایت نکند.

همچنین سایت عبری زبان "واللا" گزارش داد، در جلسه امروز یکشنبه کابینه تصویب طرح‌های اقتصادی با هدف تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان با تحولات و تنش‌ها در پی اتفاقات اخیر از جمله به شهادت رسیدن یک جوان فلسطینی ساکن روستای برقه در جنوب شرق رام‌الله با شلیک یک شهرک‌نشین بررسی خواهد شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست کابینه امنیتی این رژیم به مسؤولان سیاسی آن درباره افزایش سرعت فروپاشی اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد.

این دستگاه هشدار داد، استمرار روند تصویب قانونی که به بهانه پرداخت غرامت به اسرائیلی‌های زخمی شده و یا خانواده‌های کشته‌های عملیات‌های فلسطینی، مبالغ سنگینی را از پول‌های بلوکه شده تشکیلات خودگردان فلسطین کسر می‌کند و دادگاه رژیم صهیونیستی نیز حکم‌هایی را در این خصوص صادر کرد، می‌تواند خزانه فلسطین را خالی کرده و سرعت فروپاشی اقتصاد آن را افزایش دهد.

همچنین رادیوی این رژیم اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین به کابینه این رژیم ابلاغ کرده در صورتی که مقامات این رژیم با اعطای تسهیلات به فلسطینی‌ها موافقت نکنند، هرگز در نشست امنیتی مشترک شرکت نخواهد کرد.

انتظار می‌رود این نشست امنیتی ظرف دو ماه آینده و همانند نشست امنیتی اواخر فوریه در العقبه که در آن نمایندگان تشکیلات خودگردان، رژیم صهیونیستی، اردن و آمریکا حضور داشتند، برگزار شود.

شبکه عبری زبان «کان» گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هنوز تصمیم نگرفته در نشست کابینه امنیتی موضوع تسهیلات فلسطینی‌ها بررسی شود یا نه چراکه بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم و عضو کنست در نشست آتی حضور دارند و آن دو مخالفت خود را با اعطای تسهیلات یاد شده اعلام کردند.

کان به نقل از یک منبع آگاه اسرائیلی اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی گزارش مفصلی از شرایط شهر جنین و تشکیلات خودگردان فلسطین پس از حمله به شهر و اردوگاه جنین در ماه گذشته میلادی به کابینه ارائه خواهد کرد.

به گزارش کان، کابینه رژیم صهیونیستی به سفارش دستگاه امنیتی این رژیم و نیز توصیه‌ای درباره اعطای تسهیلات به تشکیلات خودگردان، در حال بررسی افزایش صدور مجوزهای کار در اراضی اشغالی برای فلسطینی‌های ساکن نوار غزه است، این موضوع در نشست قبلی کابینه نیز بررسی شد.

نتانیاهو در یک گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مقامات این کشور تعهد داد اعطای این تسهیلات به فلسطینی‌ها را تصویب کند. اما اسموتریچ پیش از این تاکید کرده بود: هرگز چیزی را تصویب نخواهیم کرد و هیچ مبلغی را تحویل نخواهیم داد و در چارچوب اختیارات وزارت دارایی هیچ کاری انجام نخواهد شد.
 
بن گویر نیز در این خصوص مدعی شد: در رسانه‌ها حرف‌های مختلفی درباره اعطای تسهیلات به تشکیلات خودگردان می‌شنویم و برای من مشخص نیست چگونه اعطای این امکانات به افرادی را بررسی خواهیم کرد که به قتل تحریک می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha