• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۲:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402051106599
  • خبرنگار : 50130

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان:

دانشگاه از نقش الگوی اجتماعی خود در رابطه با حجاب استفاده کند

دانشگاه از نقش الگوی اجتماعی خود در رابطه با حجاب استفاده کند

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان، گفت:دانشگاه از نهادهای سازمان یافته و پایدار با کارکرد اجتماعی و الگویی در سطح جامعه است و بر همین اساس انتظار می رود که اساتید و دانشجویان از الگوهای کاربردی خود در این زمینه استفاده کنند.

شاهین فکور سه‌شنبه (۱۰ مردادماه) در نشست هم اندیشی دانشگاهیان در رابطه با حجاب اظهار کرد: مقوله حجاب یک گزاره فرهنگی و اجتماعی است و دانشگاهیان معتقدند که تضارب آرا در این باره باید به جای کف خیابان، در کرسی های آزاداندیشی دانشگاه ها و رسانه ها بیان شود.

وی افزود: دانشگاه از نهادهای سازمان یافته و پایدار با کارکرد اجتماعی و الگویی در سطح جامعه است و بر همین اساس انتظار می رود که اساتید و دانشجویان از الگوهای کاربردی خود در این زمینه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان عنوان کرد: حجاب یک مسئله همه جانبه است و همه سازمان های فرهنگی باید به صورت هم صدا و یک دل در این زمینه ورود کنند.

وی ادامه داد: دانشگاهیان باید، قبل از شروع سال تحصیلی روند فرهنگی و کاربردی خود را در زمینه حجاب اعمال کنند.

فکور، با اشاره به اینکه امروز این سوال مطرح است که چقدر توانسته ایم در مقوله ترویج فرهنگ حجاب در جامعه، موفق عمل کنیم بیان کرد: می طلبد همه نهادهای فرهنگی باید در راستای حجاب نقش موثر و کارکرد قابل قبولی داشته باشند.

وی از حجاب به عنوان یک مقوله دینی و شرعی یاد کرد و گفت: نباید اجازه داد که این تکلیف دینی و مذهبی به وسیله دشمنان به یک مقوله سیاسی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان یادآور شد: خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه هدف دشمنان است و باید کوشید که برای حفظ آرمان خانواده برنامه‌ریزی های درست و کاربردی پایه ریزی کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha