• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1402050703832
  • خبرنگار : 71584

افزایش مشارکت مردم برای طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان در ماه محرم

افزایش مشارکت مردم برای طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان در ماه محرم

طرح اطعام و احسان حسینی امسال نیز همچون سنوات گذشته درحالی از ابتدای ماه محرم آغاز به کار کرده است که طی ۱۰ روز اول بیش از هفت میلیون وعده غذای گرم طبخ و میان نیازمندان توزیع شده است و به عبارتی مشارکت مردم در این طرح نسبت به سال گذشته با افزایش ۸۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش ایسنا، طرح اطعام و احسان حسینی هر سال از اول ماه محرم شروع می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد؛ طرحی که در این ایام آشپزخانه‌های اطعام حسینی با طبخ غذای گرم و توزیع آن میان خانواده‌های نیازمند و همچنین کمک‌های مردمی در قالب اقلام خوراکی و بسته‌های غذایی اقدام به ترویج فرهنگ خیر و احسان می‌کنند.

این درحالیست که با گذشت ۱۰ روز از زمان اجرای این طرح در ماه محرم تاکنون، بیش از هفت میلیون وعده غذای گرم طبخ و توزیع شده است؛ در این راستا معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از افزایش ۸۰ درصدی مشارکت مردم در طرح اطعام و احسان حسینی نسبت به سال گذشته خبر داده است.

حبیب‌اله آسوده با اعلام این خبر گفت: از ابتدای ماه محرم تا عاشورای حسینی(ع) بیش از هفت میلیون وعده غذای گرم طبخ و میان نیازمندان توزیع شده است.

وی ادامه داد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ میلیون وعده غذای گرم میان خانواده‌های محروم توزیع شد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به بیش از ۳۰ میلیون وعده غذا تا پایان ماه محرم و صفر برسد.

آسوده با اعلام روش‌های مشارکت مردم در طرح اطعام و احسان حسینی، خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار می‌توانند با شماره‌گیری #۱۲* به صورت ملی و #۸۸۷۷* به صورت استانی، کمک‌های خود را در پویش اطعام و احسان حسینی به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha