• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402050201406
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون استاندار عنوان کرد:

۳۳ درصد اشتغال استان اردبیل در بخش کشاورزی است

۳۳ درصد اشتغال استان اردبیل در بخش کشاورزی است

ایسنا/اردبیل معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار با اذعان بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان باید از نگاه های سیاسی به دور باشد، گفت: بخش کشاورزی ۳۳ درصد اشتغال استان را ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، کاظم دبیر دوم مرداد در مراسم تودیع و معارفه مدیران جهاد کشاورزی استان که با حضور سید مجید موسوی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت در محل سالن همایش این سازمان برگزار شد، با اعلام اینکه برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی استان، انتصابات در اداره کل جهاد کشاورزی باید از نگاههای سیاسی به دور باشد، افزود: این سازمان باید تخصصی باشد و اقدامات توسعه محور را مبنی قرار دهد.

دبیر اظهار کرد: ۳۳ درصد سهم اشتغال استان در حوزه کشاورزی برآورد شده و امیدواریم در سایه تلاش ها شاهد ایجاد بسترهای لازم برای افزایش این سهم باشیم.

وی با بیان اینکه کشور ایران سهم یک درصدی جمعیت جهان و ۷ درصدی منابع دنیا را دارد، وضعیت فعلی مردم کشور را بعد از ۴۵ سال شایسته ندانست و ادامه داد: همواره در اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل بهبود شرایط کارکندان دولت را مدنظر داشته ام.

این مقام استانی در بخش دیگری از صحبتهای خود مدیرکلی نادر تقی زاده را درخواست مسئولان استان دانست و گفت: مجموعه استانداری راضی به رفتن وی نبوده اما بنابر مشکلات شخصی این درخواست از سوی خود تقیزاده مطرح شده است.

وی نوبخت اژدری را از مجموعه جهاد کشاورزی استان برشمرد و گفت: امیدواریم برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی استان برنامه مدون داشته باشند.

از مقامات استان تقاضا داریم در کنار مدیران جهاد کشاورزی استان باشند

سید مجید موسوی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی در این مراسم با بیان اینکه از مقامات استان تقاضا داریم در کنار مدیران جهاد کشاورزی استان باشند، گفت: نادر تقیزاده از رؤسای تراز اول و افراد خوشنام وزارت بود و جابجایی وی بدلیل مشکلات خانوادگی بوده است و در وزارتخانه حتما از او استفاده خواهیم کرد.

موسوی افزود: نوبخت اژدری از خاک خورده های جهاد کشاورزی استان اردبیل است و حتما منشاء خیر و توسعه برای کشاورزی استان خواهند بود.

سیاست جهاد کشاورزی استان کشاورزی با ریسک پایین و بهره وری بالا بود

نادر تقی زاده در مراسم تکریم خود سیاست جهاد کشاورزی استان را کشاورزی با ریسک پایین و درآمد بسیار برای کشاورزان برشمرد و افزود:سند تحول کشاورزی استان تدوین شد.

وی مهمترین بخش را در استان اردبیل کشاورزی دانست و گفت: زندگی در استان بر این بخش تکیه دارد.

تقی زاده ادامه داد: سدهای معیشتی و حوزه آب و خاک مهمترین مباحث در بخش کشاورزی استان است و متأسفانه بدلیل عدم توجه به این مورد در کشور رتبه ۲۸ را داریم.

مدیرکل اسبق جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه احداث ۳۰ سد معیشتی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری با تخصیص ۲۰ میلیارد تومان آغاز شد، اضافه کرد: ۱۳ سد امسال به بهره برداری می رسد و ۱۷ سد دیگر نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

تقی زاده تصریح کرد: اتمام پروژه های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در اولویت قرار دادیم.

وی استفاده بهینه از منابع آب را با آبیاری نوین لازمه کشاورزی در استان بیان کرد و خاطرنشان کرد: رفع تداخلات و حل و فصل مشکلات زمین های عشایر استان را در دوره مدیریت خود انجام داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha