• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402042919006
  • خبرنگار : 71402

کرملین: حضور نیروهای لهستانی در مرز بلاروس مایه نگرانی است

کرملین: حضور نیروهای لهستانی در مرز بلاروس مایه نگرانی است

سخنگوی کرملین امروز پنج‌شنبه گفت که استقرار دوباره پرسنل نظامی لهستان در مرز با بلاروس مورد توجه فوق‌العاده مسکو قرار گرفته و کار روی امنیت «کشور اتحادیه» (میان روسیه و بلاروس) در دستورکار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه‌شنبه وزیر دفاع لهستان گفت که لهستان به دلیل ورود نیروهای گروه واگنر به بلاروس، دو تیپ پرسنل نظامی را به مرز شرقی خود منتقل کرده است.

در همین رابطه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز به خبرنگاران گفت: کار در مورد امنیت «کشور اتحادیه» در حال انجام است. مطمئنا این دلیلی برای نگرانی است. پرخاشگری لهستان، چنین نگرش خصمانه‌ای به بلاروس و روسیه در واقع یک واقعیت است. البته این دلیل افزایش توجه است.

اظهارات پسکوف در حالی مطرح می‌شود که وزارت دفاع بلاروس امروز اعلام کرد، نیروهای گروه روسی واگنر در تمرینات نظامی در نزدیکی مرز با لهستان که عضو ناتوست، به آموزش نیروهای ویژه بلاروس کمک خواهند کرد.  

در اطلاعیه وزارت دفاع بلاروس آمده است: «نیروهای مسلح بلاروس به آموزش مشترک با مبارزان شرکت نظامی خصوصی واگنر ادامه می‌دهند. در طول هفته، یگان‌های نیروهای عملیات ویژه به همراه نیروهای واگنر، وظایف آموزشی رزمی را در محدوده نظامی شهر برست واقع در جنوب غربی بلاروس و در مرز لهستان انجام خواهند داد.»

لهستان در اوایل ماه جاری اعلام کرد که ۵۰۰ پلیس را برای تقویت تدابیر امنیتی در مرز خود با بلاروس، به منظور مقابله با افزایش تعداد مهاجران و همچنین هرگونه تهدید احتمالی پس از نقل مکان نیروهای واگنر به بلاروس اعزام خواهد کرد.

در واکنش به این اخبار جدید از حضور نیروهای واگنر، وزارت دفاع لهستان امروز اعلام کرد که در حال نظارت بر اوضاع در مرز با بلاروس است و برای سناریوهای مختلف آماده شده است. وزارت دفاع لهستان در بیانیه‌ای از طریق ایمیل گفت: مرزهای لهستان ایمن است. ما اوضاع را در مرز شرقی خود به طور مداوم نظارت می‌کنیم و ما با پیشرفت اوضاع، برای سناریوهای مختلف آماده می‌شویم.

وزیر دفاع لهستان هم گفت: ما انتظار تحریکات روسی را داریم و به همین دلیل نیروهای واگنر به بلاروس می‌روند. چند هزار عضو واگنر به بلاروس منتقل شدند و این تهدیدی برای کشور ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha