• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۲:۴۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402042616325
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی استان:

استقرار بالگرد برای کمک به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد ضرورت ویژه است

استقرار بالگرد برای کمک به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد ضرورت ویژه است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقرار بالگرد برای کمک به مهار آتش در مواقع آتش‌سوزی جنگل‌ها یک ضرورت مهم و ویژه است که نیازمند توجه در سفر رئیس جمهور به این استان است.

سعید جاویدبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد عملیات اجرایی ۲۹ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی افزود: از محل متمم سفر اول رئیس جمهور ۲۴۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبخیزداری و منابع طبیعی استان مصوب شد که این مصوبه طی دی‌ماه(۱۴۰۱) ابلاغ شده و این میزان اعتبار طی سه سال تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در راستای تولید و کاشت یک میلیارد درخت، تعهد استان دو میلیون نهال است که تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصل نهال گلدان‌گیری و کاشته شده است.

جاوبدبخت تصریح کرد: تا پایان نیمه اول امسال نسبت به کاشت تعهدات تولید نهال استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات منابع طبیعی استان تامین و تجهیز یگان حفاظت و پاسگاه‌های حفاظتی استان است، همچنین کمبود نیروی گشت و مراقبت (قرقبان) و کمبود منابع اعتباری برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از دیگر مشکلات این استان هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پد بالگرد ساخته شده در استان، عنوان کرد: این پد نواقصاتی دارد که امسال امیدواریم با توجه ویژه دولت تکمیل شود.

جاویدبخت تاکید کرد: پایگاه اطفاء حریق که در منطقه فیروزآباد شهرستان بویراحمد اجرا و ساخته شده، به دلیل کمبود منابع تاکنون بلاتکلیف مانده بود که امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد این مشکل رفع شود.

وی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و دارای جنگل انبوه است به‌طوری که ۱۶ درصد از جنگل‌های زاگرس و ۲۳ درصد از منابع آبی زاگرس را دارد و دارای ۱.۲۵ سرانه جنگل است که این استان با این میزان رتبه اول کشور و دنیا را داراست.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همین دلیل توجه ویژه به تامین و تجهیز منابع طبیعی، پاسگاه‌های حفاظتی، یگان حفاظت و پایگاه‌ اطفای حریق و اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ضروری است.

جاویدبخت عنوان کرد: با توجه به ظرفیت خوب استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه منابع آب و پوشش جنگلی در صورت تامین اعتبار موردنیاز ظرفیت مناسبی در زمینه توسعه تولید نهال و کاشت درخت در استان وجود دارد.

وی با اشاره به جنگلی و کوهستانی بودن استان کهگیلویه و بویراحمد و وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان، بیان کرد: استقرار بالگرد در این استان برای کمک به مهار آتش در مواقع آتش‌سوزی یک ضرورت مهم و ویژه است که نیازمند توجه ویژه در سفر رئیس جمهور به این استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha