• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402041911749
  • خبرنگار : 50256

مدیر کل راه و شهرسازی استان:

آذربایجان شرقی عقب ماندگی در حوزه مسکن ندارد

آذربایجان شرقی عقب ماندگی در حوزه مسکن ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان هیچ عقب ماندگی درحوزه مسکن ندارد، افزود: در تامین زمین نهضت ملی مسکن در استان با چالشی مواجه نیستیم و برای سایر متقاضیان نیز تامین زمین انجام می‌شود.

امیر بخشی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با تلاش همکاران در حوزه راه و شهرسازی توانستیم در واگذاری قطعات گروهی و انفرادی طرح نهضت ملی مسکن رتبه ۱۶ را از آن خود کنیم. با توجه به سیاست طرح تشویقی در بافت فرسوده شهری تبریز که از استقبال خوب شهروندان برخوردار بوده و با برنامه‌ریزی ویژه‌ای که به عمل آمده است، در حوزه بازآفرینی نیز توانسته ایم به رتبه پنجم کشوری دست یابیم.
 
وی اظهار کرد: باید حمایت‌های بیشتری در زمینه بافت‌های فرسوده انجام شود تا شهروندان بتوانند از خدمات بیشتری برای بازسازی این بافت‌ها استفاده کنند.
 
بخشی زاده خاطرنشان کرد: تامین زمین در این استان شرایط مناسبی دارد و با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله الحاق اراضی به محدوده شهرها و شهرک‌سازی، زمین مورد نیاز برای متقاضیان تا حد زیادی تامین شده است که در این زمینه هم توانستیم در خصوص تحویل زمین رتبه هفتم کشوری را کسب کنیم.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان در خصوص واگذاری ۱۵۰ قطعه زمین مسکونی طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز گفت: در آذربایجان‌شرقی نزدیک یک هزار نفر واجد شرایط وجود دارد  که حدود ۵۲۰ قطعه در استان در حال آماده‌سازی است که از این تعداد ۱۵۰ قطعه آماده شده و به خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر تحویل داده شد.
 
وی گفت: در جریان سفر دوم رئیس جمهور تعداد ۱۱۵۴۲ واحد مسکونی به مردم تحویل داده شد که این امر حاکی از اهتمام لازم برای ساخت و اتمام طرح های مسکن  می باشد.


بخشی زاده با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی مسکن ها در استان آذربایجان شرقی به تعداد ۷۷ هزار و ۱۷۴ هزار واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن رسیده است، اظهار کرد: با شروع این عملیات نتایج خوبی کسب خواهد شد.

وی همچنین از احداث سه شهرک در اطراف تبریز خبر داد و افزود: امیدواریم با احداث این شهرک‌ها بتوانیم برای احداث قطعات تک واحدی برای شهروندان ظرفیت خوبی ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha