• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402041710333
  • خبرنگار : 71610

حزب‌الله لبنان: دولت جلوی نقض‌های اسرائیل در روستای غجر را بگیرد

حزب‌الله لبنان: دولت جلوی نقض‌های اسرائیل در روستای غجر را بگیرد

رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان در سخنانی از دولت و ملت کشورش خواست که جلوی اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در روستای مرزی «الغجر» را بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، شیخ محمد یزبک، رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان از دولت و ملت لبنان خواست برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی در روستای الغجر تلاش جدی کنند.

وی گفت: دشمن اسرائیلی با زیر پا گذاشتن حاکمیت لبنان و قطعنامه‌های سازمان ملل، به وسیله حصارکشی درحال جدا کردن بخشی از خاک ما در روستای الغجر است و این درحالی است که قطعنامه سازمان ملل آن را بخشی از خاک لبنان می‌داند.

شیخ یزبک از دولت لبنان خواست تا از طریق راه‌های قانونی سخت تلاش کند و از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل بخواهد تا به این تخلفات پایان داده و دولت کنترل امور را در دست بگیرد.

حزب‌الله لبنان پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به تازگی اقدامات خطرناکی را در بخش لبنانی روستای مرزی الغجر واقع در شمال این روستا انجام می‌دهند، بخشی که از سوی سازمان ملل به عنوان خاک لبنان شناخته می‌شود و هیچ بحث و مناقشه‌ای درباره آن نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است، از جمله این اقدامات، نصب سیم‌ خاردار و احداث دیوار سیمانی دور روستا مشابه کاری است که در مرزهای لبنان با اراضی اشغالی انجام شد و در نتیجه این اقدامات، روستای الغجر از محیط طبیعی و بافت تاریخی اطرافش در داخل خاک لبنان جدا شد و اسرائیل حاکمیت خود را به شکل کامل به هر دو بخش لبنانی و بخش اشغالی آن تحمیل کرد.

شیخ یزبک در بخش دیگری از اظهاراتش در واکنش به جنایت هفته گذشته صهیونیست‌ها در شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن نیز گفت: تجاوزات دشمن اسرائیلی به اردوگاه جنین، گواه قطعی بر سردرگمی، گزینه‌های محدود و تلاش آن برای فرار به جلو است، بنابراین از توان زمینی و هوایی خود برای برچیدن ریشه‌های مقاومت از اردوگاه جنین استفاده کرد.

یزبک ادامه داد: درست است که اسرائیلی‌ها اقدام به کندن آسفالت جاده‌ها، قطع آب و برق، کشتار، ایجاد رعب و وحشت در کودکان و تخریب زیرساخت‌ها کردند؛ اما نتوانستند اراده و عزم رزمندگان مقاومت را در هم بشکند.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی تنها با مقاومت محقق خواهد شد و تنها با مقاومت بازدارندگی بر دشمن تحمیل خواهد شد و بدون شک پیروزی ازآن این ملت مظلوم است.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه یک حمله همه‌جانبه را به جنین آغاز کرد که دو روز به طول انجامید و سرانجام اشغالگران نیمه شب سه‌شنبه ناگزیر به عقب‌نشینی کامل از شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن شدند. در این جنایت دو روزه ۱۲ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. این عقب نشینی زیر گلوله رزمندگان مقاومت جنین صورت گرفت، چراکه در جریان نبرد، نیروهای مقاومت چند حمله و کمین مرگبار را برای نیروهای اشغالگر تدارک دیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha