• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402041408467
  • خبرنگار : 50130

رییس دانشگاه کردستان:

صدا و سیما چشم بینای دانشگاه در راستای حل مشکلات جامعه باشد

 صدا و سیما چشم بینای دانشگاه در راستای حل مشکلات جامعه باشد

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه کردستان گفت: صدا و سیما می‌تواند مشکلات جامعه را با یک دید سازنده و کارشناسی‌شده به دانشگاه برای رفع علمی آنها منتقل کند.

دکتر حامد قادرزاده، روز گذشته (13 تیرماه) در نشست هم‌اندیشی دانشگاه کردستان و صدا و سیمای مرکز استان که در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی جامعه ما در حال حاضر چندگانگی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.
وی ادامه داد: امروزه با حضور دانشجویان از نقاط مختلف کشور، استان و حتی روستاها در دانشگاه کردستان می‌توان دانشگاه را نماینده خوبی از کل جامعه دانست.
رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: بومی‌گزینی که در استان شکل گرفته می‌تواند توسط صدا و سیما برای تحصیل داخل کشور دانشجویان بازتاب داده شود تا از خروج سرمایه‌های انسانی از استان و کشور جلوگیری شود.
دکتر قادرزاره تصریح کرد: صدا و سیما می‌تواند مشکلات جامعه را با یک دید سازنده و کارشناسی شده به دانشگاه برای رفع علمی آنها منتقل کند.

وی به وجود مشکلات در دانشگاه کردستان نیز گریزی زد و اظهار کرد: افت شدید تحصیلی در دانشگاه کاملا محسوس است و این امر نشات گرفته از یک‌سری ناهنجاریی است که در دانشگاه قابل رویت است.
رئیس دانشگاه کردستان افزود: وظیفه اصلی دانشگاه تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی است.
وی افزود: از همه پایان‌نامه‌های دانشگاه کردستان نسخه‌هایی در اختیار صدا و سیمای استان قرار خواهد گرفت.
دکتر قادر زاده همچنین تصریح کرد: کتاب‌های موجود در دانشگاه‌ نیز در اختیار صدا و سیما برای بهره‌برداری از آنها قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: لازم است تا دانشجویان نخبه استان در صدا و سیمای مرکز استان معرفی شوند.
وی ادامه داد: نیاز است که دانشگاه از ظرفیت‌های صدا و سیما استفاده کند.

 صدا و سیما چشم بینای دانشگاه در راستای حل مشکلات جامعه باشد

صدا و سیمای کردستان در تولید محتوا قوی‌تر عمل کند

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: نبود تولید محتوای قوی و برنامه‌های تازه در صدا و سیمای مرکز استان از اهم دلایل قهر مردم با صدا و سیما است.

دکتر فرزاد پارسا، در ادامه این نشست هم‌اندیشی اظهار داشت: باید برای قهری که بین صدا و سیما و جامعه اتفاق افتاده است چاره‌ای اندیشیده شود.
وی افزود: نبود تولید محتوا و برنامه‌های تازه از جانب صدا و سیمای مرکز استان از دیگر عوامل دوری کردن مردم از صدا و سیمای مرکز کردستان است.

دکتر پارسا ادامه داد: رفع ناهنجاری‌هایی که در جامعه وجود دارد نیاز به یک عرق و تخصص در تولید محتوای درست در صدا و سیما دارد.

در ادامه این جلسه محمدرضا عبدالملکی مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه کردستان اظهار کرد: بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص به خصوص مجریان در صدا و سیما می‌توان در جذب مخاطب و اعتمادسازی نقش بسیار موثری داشته باشد.

وی افزود: نبود برنامه‌های کارشناسی علمی در صدا و سیما بسیار ملموس است.

در ادامه دکتر شرافت کریمی مشاور بانوان رئیس دانشگاه کردستان اظهار داشت: صدا و سیما خواسته با ناخواسته در چند سال اخیر بدترین لطمه‌ها را به زبان، ادبیات و فرهنگ‌ منطقه کردستان وارد کرده است.
وی افزود: واقعا لازم است نسبت به بعضی از برنامه‌های صدا و سیما کردستان بازنگری صورت بگیرد.

 صدا و سیما چشم بینای دانشگاه در راستای حل مشکلات جامعه باشد

رادیو دانشگاه با محوریت دانشجویی راه‌اندازی شود

مدیرکل صدا و سیمای کردستان گفت: رادیو دانشگاه با همکاری دانشگاه‌های استان و با محوریت دانشگاه کردستان و دانشجویان راه‌اندازی شود.

علی مرادی، در ادامه نشست هم‌اندیشی دانشگاه کردستان و صداوسیمای مرکز استان که در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: حجم عملیات رسانه‌ای در استان کردستان بسیار بیشتر از کل کشور است و این را می‌توان به خوبی در اتفاقات اخیر کشور مشاهده کرد.
وی افزود: سیزده عنوان برنامه جدید در صدا و سیمای مرکز کردستان در حال پخش است.
مرادی خاطرنشان کرد: رادیو دانشگاه با همکاری دانشگاه‌های استان و با محوریت دانشگاه کردستان باید راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha