• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402040502838
  • خبرنگار : 50455

یک مسئول تاکید کرد

ضرورت تجهیز طلاب به امور مرتبط با تولیدات هنری و رسانه‌ای و فضای مجازی

ضرورت تجهیز طلاب به امور مرتبط با تولیدات هنری و رسانه‌ای و فضای مجازی

ایسنا/قم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هدف اصلی در دوره‌های آموزشی هنر و رسانه "حجره هنر" این نیست که طلاب را هنرمند کنیم بلکه هدف اصلی ما این است که این چرخه هنری در همه ابعاد علمی شکل بگیرد.

دکتر امیر علی عموزاده در نشست خبری که با موضوع تشریح اهداف و برنامه‌های دوره آموزشی هنر و رسانه «حجره هنر» امروز ۵ تیرماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، عنوان کرد: مباحث معرفت شناسی و عرفان نظری حول دو مفهوم اساسی موحد و توحید چرخش دارد و همیشه این دو مفهوم برادر هم در مباحث معرفت شناسی هستند لذا توحیدی بودن بزرگترین دستاوردی است که حجره‌های هنر به ارمغان می آورند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تعامل و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌های علمیه در برگزاری دوره ‌های آموزشی هنر و رسانه تحت عنوان "حجره هنر"، بیان کرد: عرصه هنر  و رسالت آن که مورد تاکید موکد مقام معظم رهبری است ما را بر آن داشت که پشتوانه فکری، فرهنگی و  فلسفی هنر را بیشتر کنیم و این پشتوانه سازی مقدور نبود مگر این که از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده کنیم.

عموزاده تصریح کرد: امروز در گام اول مرکزیت حجره هنر در این پایگاه شکل می‌گیرد و به تواتر در مدارس مختلف و در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران برگزاری حجره هنر را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: هدف اصلی در دوره‌های آموزشی هنر و رسانه "حجره هنر" این نیست که طلاب را هنرمند کنیم و طلاب هنرمندان اصیل در رشته های مختلف باشند بلکه هدف اصلی ما این است که این چرخه هنری در همه ابعاد علمی شکل بگیرد.

عموزاده اضافه کرد: این طرح اهداف مختلفی دنبال می کند و بزرگترین دستاورد این طرح وحدت کلمه و اتحادی است که بین طلاب و هنرمندان پیش می آید و قطعا برکات زیادی دارد.

ضرورت تجهیز طلاب به امور مرتبط با تولیدات هنری و رسانه‌ای و فضای مجازی

همچنین حجت الاسلام رضا رستمی قائم مقام مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه در نشست اعلام فراخوان دوره‌های آموزشی هنر و رسانه، عنوان کرد: بحث رسانه و تاثیرگذاری رسانه‌ای در جریان سازی‌های اجتماعی امری غیر قابل انکار است و حوزه علمیه برای جریان سازی اجتماعی در مسائل فرهنگی و دینی لاجرم باید معارف خود را در بستر رسانه‌ای مطرح کند به همین دلیل تجهیز طلاب با امور مرتبط با تولیدات هنری و رسانه‌ای و فضای مجازی یکی از ضروریات است.

رستمی تاکید کرد: با همکاری بین مرکز رسانه حوزه های علمیه و اداره ارشاد استان قم این بستر فراهم شده تا طلاب کل کشور بتوانند نسبت به مهارت های هنری، رسانه‌ای و فضای مجازی تخصص کسب کنند و از این ظرفیت برای ترویج معارف دینی بهره بیشتری ببرند.

دوره‌های آموزشی هنر و رسانه به دروس طلاب خللی وارد نمی‌کند

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید عباس سیدنژاد مدیر فضای مجازی و چند رسانه ای مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه، بیان کرد: امروزه طلاب ما باید در بخش تولید محتوا ورود پیدا کنند لذا ضرورت دارد که طلاب با مبانی هنر و رسانه آشنا شوند و حداقل اطلاعاتی که برای پر کردن این خلا نیاز دارند را بدست بیاورند به همین جهت اجرای دوره‌های آموزشی هنر و رسانه "حجره هنر" با این هدف در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه حجره هنر را در رشته‌های مختلف در دو بخش حوزه‌های علمیه خواهران و برادران آغاز کردیم، افزود: در اولین روز ثبت نام حجره هنر در سامانه پیشخوان حوزه نزدیک به هزار نفر در سه رشته هنری ثبت نام کردند.

سید نژاد ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود هر یک از طلاب می توانند حداکثر در سه رشته هنری و رسانه‌ای شرکت کنند.

 وی پویا نمایی، موشن گرافی، خبرنگاری، گویندگی، فیلم نامه نویسی، مستندسازی، تدوین فیلم، تصویر برداری، کاریکاتور، خوشنویسی، عکاسی، داستان نویسی، ویراستاری، اینفوگرافیک، بازی‌های رایانه‌ای و گرافیک تبلیغاتی را از رشته‌های آموزشی در حجره هنر معرفی کرد.

سید نژاد یادآور شد: رشته‌های فیلم‌نامه نویسی، انیمیشن و پویا نمایی، عکاسی و مستندسازی در رتبه اول استقبال مخاطبین قرار دارند و امروز اولین دوره آموزش عکاسی حجره هنر به صورت حضوری و برخط برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: بخش عمده کلاس‌های آموزشی در حوزه های علمیه در دو مرحله مقدماتی و پیشرفته و با مدیریت مدیران حوزه‌ها برگزار خواهد شد و از اساتید برجسته و سر شناس در رشته‌های هنری و رسانه‌ای دعوت به عمل آمده است.

سیدنژاد ادامه داد: مرحله مقدماتی در ۱۶ جلسه دو ساعته، در استان قم به صورت حضوری و برای شهرستان‌ها به صورت بر خط برگزار می‌شود البته در پایان دوره اساتید با حضور در شهرستان‌ها به رفع اشکال و ارائه مباحث تکمیلی می‌پردازند.

وی تاکید کرد: تناسب این برنامه ها با کلاس‌های درسی حوزه‌های علمیه با هماهنگی مدیران است و تلاش داریم که خللی به دروس طلاب وارد نشود و امیدواریم که دوره‌های مقدماتی را در تابستان به اتمام برسانیم.

سید نژاد تاکید کرد: ورود طلاب به عرصه هنر منعی ندارد اما دغدغه ما بیشتر تولید محتوا است، ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم حدود ۵ هزار نفر در دوره های آموزشی هنر و رسانه که به صورت رایگان خواهد بود ثبت نام کنند.

وی در پایان اعطای مدرک معتبر هنری و رسانه‌ای و به کارگیری فارغ التحصیلان این دوره‌ها در تولیدات محصولات هنری و رسانه‌ای حوزه های علمیه را از جمله مزایای شرکت در این دوره‌های آموزشی عنوان کرد.

گفتنی است، در پایان نشست از پوستر دوره های آموزشی «حجره هنر» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha