• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402032918918
  • خبرنگار : 71506

ملی‌پوش پیشین تنیس: برگزاری مسابقات فیوچرز تهران در حد مسترز بود

ملی‌پوش پیشین تنیس: برگزاری مسابقات فیوچرز تهران در حد مسترز بود

ملی‌پوش پیشین تنیس ایران گفت: امکانات و نحوه برگزاری رقابت‌های تنیس فیوچرز در تهران در حد رویدادهای بزرگی همچون گرنداسلم یا یک‌ مرتبه پایین‌تر در حد مسترز بود.

به گزارش ایسنا، امیر مهذب‌نیا، ملی‌پوش پیشین و مربی حال حاضر تنیس ایران در پایان رقابت‌های فیوچرز که به میزبانی باشگاه انقلاب تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: این مسابقات بعد از ۸ سال در تهران برگزار شد و از نظر کیفی و نحوه برگزاری خیلی خوب بود. به دلیل داشتن حامی مالی، فدراسیون موفق شد مسابقاتی با امکانات بسیار خوب برگزار کند و بازیکنان خیلی راضی بودند. داوران درجه یک ما نیز در این رقابت‌ها حاضر بودند و قضاوت‌های بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: این مسابقات از نظر نتیجه نیز برای تنیس ما خوب بود و خیلی از بازیکنان ما دارای رنکینگ شدند. به عنوان مثال یکی از بازیکنان ۱۶ ساله من با حضور در این مسابقات وارد رنکینگ جهانی شد در حالیکه شانسی در مسابقات خارجی نداشت. در ۲ سال گذشته نزدیک ۲۰ بازیکن را به مسابقات خارجی فرستادیم اما هیچ کدام وارد جدول مقدماتی هم نشدند اما اینجا این امکان به‌وجود آمد و الان ۱۵ بازیکن ایرانی داریم که رنکینگ‌دار شدند و از این پس می‌توانند به هر کجای دنیا که بروند حداقل بتوانند بازی کنند. در این میان سینا مقیمی به‌خاطر عملکرد بسیار خوبش شانس بسیار خوبی دارد که در جدول اصلی مسابقات حضور داشته باشد که جای تبریک دارد.

ملی‌پوش پیشین تنیس ایران، خاطرنشان کرد: ۴ بازیکن ایرانی با حضور در این مسابقات دارای رنک ATP شدند که از سال ۲۰۱۵ اتفاق نیفتاده بود. سینا هم رنکینگ بهتری دارد چون در مسابقات اتیوپی هم نتیجه خوبی گرفت که حضور در مسابقات کیش در آن نقش داشت. جای تبریک به فدراسیون دارد و از عزیزی و کشاورز تشکر می‌کنم که این مسابقات را به این خوبی برگزار کردند چرا که من می‌دانم انجام آن چه کار سختی است چرا که ایجاد راهکاری برای پرداخت هزینه و جوایز دلاری این مسابقات کار راحتی نیست. من ۳ سال پیش درخواست ۱۸ هفته برگزاری این مسابقات را دادم اما دردسرهای زیادی داشت. امیدوارم ساختاری ایجاد شود تا مثل کشورهای تونس، مصر و ترکیه این مسابقات هر هفته در ایران برگزار شود و ۱۵ یا ۲۰ تورنمنت را پشت سر هم برگزار کنیم. به اعتقاد من این مسابقات در ایران راه خود را پیدا کرد و از این پس شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

مربی تنیس ایران، درباره مشکل نداشتن زمین و مجموعه تنیس برای فدراسیون، گفت: هیچ جای دنیا سخت افزاری که ما در ایران داریم را ندارند. برای مسابقات فیوچرز چنین سخت افزاری را در هیچ کجا نمی‌بینیم و این امکانات برای مسابقات ۵۰۰ امتیاز به بالا در ATP بود. ما حتی می‌توانیم مسابقات مسترز را در ایران برگزار کنیم. مجموعه امکانات باشگاه انقلاب را در هیچ جای دنیا نداریم و این یک مزیت است تا حامی مالی جذب کنیم و باید از این پتانسیل استفاده کنیم. در تمام دنیا هیچ مسابقه فیوچرزی با اسپانسر برگزار نمی‌شود. فدراسیون باید حتما زمین تنیس داشته باشد چرا که این فدراسیون نشان داده لیاقت و ارزش داشتن یک مجموعه را دارد در حالی که قبلا این‌طور نبود. وزارت ورزش و شرکت تجهیز نباید به این موضوع فکر کنند که فدراسیون می‌تواند با استفاده از این امکانات مسابقات متعددی را برگزار کند و قهرمانان زیادی معرفی کند. مطمئن باشید این بازیکنانی که من می‌بینم یک سال اگر در کوران مسابقات باشند نتایج بسیار بهتری می‌گیرند.

مهذب‌نیا افزود: ما میزبان بسیار خوبی برای این مسابقات بودیم و فضایی که برای بازیکنان مهیا شده بود در حد گرنداسلم و یا یک‌ مقدار پایین‌تر در حد مسابقات مسترز بود. در مسابقات فیوچرز یک بازیکن ۲ هزار نفر جمعیت نمی‌بیند. ترکیه ۳۵ هفته مسابقات فیوچرز برگزار می‌کند، ببخشید همیشه به شوخی می‌گویم در آخر زه کش مسابقات با سگش می آید جوایز را می دهد. من سال پیش ۲۰ هفته با بازیکنانم آنجا بودم و اصلا خبری از این امکانات نبود. فقط چند صندلی حصیری می‌گذارند و باقی نفرات باید ایستاده مسابقات را ببینند که نهایتا به ۲۰ یا ۳۰ نفر تماشاگر می‌رسد و خبری از این جمعیت نیست. وقتی مسابقات ۲۵۰ امتیازی ATP در ترکیه برگزار می شود تماشاگر دارد اما برای مسابقات فیوچرز یا چلنجر تماشاگر نمی‌آید.

وی درباره امکان حضور بازیکنان بزرگ دنیای تنیس در ایران، خاطرنشان کرد: بعد از ITF مسابقات ATP است. فقط ۵۰۰ هزار دلار جایزه نیست و ده میلیون دلار بین بازیکنان پخش می کنند تا وارد مسابقات شوند که تعداد این مسابقات محدود است اما مسابقات فیوچرز هر تعداد که بخواهید می توانید میزبانی بگیرید یا چلنجر تقریبا ۲۰۰ تا ۲۵۰ رویداد در سال برگزار می شود و حتما ۱۰ تای آن میزبان ندارد و می توانیم درخواست میزبانی بدهیم. ما در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ مسابقات چلنجر را در ایران داشتیم که ماریانو پوئرتا هر روز با من تمرین می کرد که اول شد و ۷ ماه بعد در اوپن فرانسه به فینال رسید. من افتخار بازی کردن با خیلی از بازیکنان بزرگ را در اینجا داشتم. مطمئن باشید آوازه این مسابقات به خاطر نوع برگزاری انقدر در دنیا خوب خواهد بود که اگر برای مرتبه های بعدی بازیکنان ما به فینال نرسیدند تعجب نکنید چرا که بازیکنان ما پیشرفت کرده اند اما بازیکنان بزرگتری به ایران آمده اند.

مهذب نیا در باره افتتاح مجموعه های جدید زمین های تنیس، گفت: ساختن مجموعه های تنیس حرفه ای با تعداد زمین های بالا کمک زیادی به رشد تنیس می کند در حالیکه بهره برداران دیگر بخاطر اینکه بهره برداری اقتصادی داشته باشند سعی می کنند دو تا ۴ زمین تنیس بسازند اما من دیدگاه ملی دارم و دوست دارم به ورزش قهرمانی کمک کنم. مجموعه هایی که در ساری، لاهیجان، رامسر و شیرود می سازیم مثل کشورهای دیگر نظیر ترکیه نزدیک دریاست و هر کدام داری ۱۲ تا ۱۵ زمین تنیس است که از امکاناتی مثل هتل، رستوران و ۲ باشگاه بدنسازی مجزا برای آقایان و بانوان برخوردار است. مجموعه اول در ساری مجموعه بسیار خوبی شده است که قرار است از هفته آینده از یازدهم اردوی تیم ملی را میزبانی کنیم و از هفدهم نیز اولین مسابقه جایزه بزرگ ۱۰۰۰ امتیازی آقایان را داریم. بعد از آن نیز مسابقات رده های سنی را برگزار می کنیم.

وی درباره هزینه های ساخت این مجموعه ها گفت: فقط برای ساخت مجموعه تنیس ساری ۲۲ میلیارد تومان هزینه شده است. البته توجیه اقتصادی دارد هر چند من دنبال منافع مالی نیستم و هدفم کمک به تنیس است. سرمایه گذار خارج از تنیس این کار را نمی کند چرا که مطابق انتظار آن ها نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۹ ۱۵:۳۹

سلام ایشان تنها کسی هستند که آبروی تنیس ایران را در مجامع بین المللی برده اند - ایشان تنها دوپینگی تاریخ تنیس ایران هستند - که از طرف فدراسیون جهانی تنیس محروم شدند - آخرین شاهکار ایشان هم سقوط تیم 16 سال پسران از مقدماتی جهانی به پیش مقدماتی جهانی بوده - حالا داعیه کمک به تنیس به سرگرفته ایشان - بابا دست مریزاد بخدا