• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402032918882
  • خبرنگار : 50024

به واسطه طرح داناب؛

آموزش مصرف بهینه آب به بیش از ۶۵۰۰ دانش‌آموز البرزی

آموزش مصرف بهینه آب به بیش از ۶۵۰۰ دانش‌آموز البرزی

ایسنا/البرز معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: امسال بیش از ۶۵۰۰ دانش آموز متوسطه اول به واسطه اجرای طرح داناب در زمینه مصرف بهینه آب آموزش دیدند.

محمود شکریان در گفت‌وگو با ایسنا با توضیح در خصوص اجرای طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) در البرز اظهار کرد: این طرح با هدف آموزش و ارتقای آگاهی عمومی دانش آموزان مقطع اول متوسطه استان در زمینه مسائل و چالش‌های آب برگزار شد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی طی دو سال گذشته اجرای این طرح را با همکاری آموزش و پرورش و آب منطقه‌ای البرز به عهده داشته است، گفت: پایلوت اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ شهرستان ساوجبلاغ بوده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح هفت ناحیه آموزش و پرورش استان اعلام آمادگی کردند، افزود: برای اجرای این طرح در مرحله اول کارگاهی آموزشی در اواخر اردیبهشت ماه برگزار شد و بعد از آن بسته‌های آموزشی شامل دفترچه و کتاب‌ راهنمای آموزشی و سی دی، پیش آزمون، وپس آزمون و گزارش عملکرد بین مدارس استان به جز مدارس شهرستان طالقان توزیع شد.

وی تاکید کرد: در همان روزهای آغازین کار، جهاد دانشگاهی گروهی را در برنامه شاد با حضور رابطین و معلمانی که در اجرای این طرح همکاری داشتند تشکیل داد تا مسائل پیش روی اجرا با تعامل مناسب پیش برود.

این مسئول با اشاره به تعداد شرکت کنندگان این طرح گفت: امسال بیش از ۶۵۰۰ دانش آموز متوسطه اول به واسطه اجرای طرح داناب در زمینه مصرف بهینه آب آموزش دیدند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان البرز ابراز کرد: ۴۹ رابط و ۶۲ معلم در فرایند اجرای این طرح همکاری داشتند و در هر مدرسه هم یک گروه ۱۰ نفره ناجی آب تشکیل شد.

شکریان اضافه کرد: قبل از اجرای این طرح پیش آزمونی از دانش آموزان گرفته شد تا اطلاعات و سطح دانش آنها در خصوص وضعیت آب مشخص شود و بعد از اتمام طرح هم پس آزمونی گرفته شد تا تغییرات به وجود آمده در سطح آگاهی آنها و اثرگذاری طرح بررسی شود.

وی با بیان اینکه در حاشیه اجرای این طرح شاهد برپایی نمایشگاه و مسابقاتی در هشت بخش از جمله دست سازه‌ها، مقاله، روزنامه دیواری، عکاسی، شعر برگزار و به سه نفر برتر هر بخش جوایزی اهدا شد.

وی اضافه کرد: دو مورد از دست سازه های ارائه شده در این طرح به جشنواره دانش آموزی خوارزمی راه پیدا کردند.

وی توضیح داد: هر چند امسال از زمانبندی تعیین شده برای آغاز طرح کمی عقب ماندیم و طرح درخرداد ماه و زمان امتحانات دانش آموزان برگزار شد ولی در تلاشیم در سال تحصیلی جدید کیفیت و کمیت اجرا را بالا ببریم تا اثرگذاری طرح افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha