• پنجشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98092821433
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اردبیل:

جهاد دانشگاهی به اجرای باکیفیت داناب کمک می‌کند

جهاد دانشگاهی به اجرای باکیفیت داناب کمک می‌کند

ایسنا/اردبیل معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی استان اردبیل در اجرای طرح داناب که در حوزه صیانت و صرفه‌جوئی در مصرف آب است، حضوری جدی و موثر دارد.

 بهرنگ کوهی در کارگاه آموزشی طرح داناب که در خانه معلم اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: طرح داناب در سالهای گذشته با هدف گسترش سواد و ارتقای آگاهی نسل آینده و حیاتی بودن آب در مدارس اجریی می‌شد اما در سه سال اخیر در قالب کتاب انسان و محیط زیست به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته تا دانش‌آموزان به صیانت از این منبع ارزشمند کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان مشاور آب منطقه‌ای قرارداد امضا کرده تا با همکاری آموزش و پرورش زمینه اجرای این طرح را در مدارس به شکل مطلوب و کیفی فراهم آورد.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اردبیل گفت: در قالب این طرح و با شعار هر دانش‌آموز یک ناجی و هر ناجی حافظ آب سعی بر این است تا دانش‌آموزان با اهمیت موضوع مصرف بهینه آب و صرفه‌جوئی در این بخش آشنا شده و زمینه تعامل و همراهی بیشتر را با نظام‌های اداری و اجرایی فراهم آورند.
کوهی افزود: جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی و انقلابی است و در راستای رسالت خود سعی دارد تا از همه امکانات و زیرساخت‌های آموزشی خود برای اجرای مطلوب چنین طرح‌هایی یاریگر سایر نهادها باشد تا امکان برگزاری کیفی و شایسته چنین طرحی مهیا شود.
وی بیان کرد: در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای معلمان و مربیان آموزش و پرورش قرار است دانش‌آموزان از نزدیک از سدهای در حال احداث و یا بهره‌برداری بازدید کنند تا امکان آشنایی عملی‌تر با فعالیت‌های حوزه آب منطقه‌ای فراهم آمده و فضایی شایسته برای انتقال مفاهیم آموزشی به وجود آید.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اردبیل ادامه داد: در قالب طرح داناب و با محوریت کتاب انسان و محیط زیست مسابقه مقاله‌نویسی، عکس و ایده‌پردازی نیز بین دانش‌آموزان برگزار خواهد شد تا به نفرات برتر و همچنین معلمان فعال در این حوزه جوایزی اهدا شود.
به گزارش ایسنا، در این کارگاه آموزشی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل نیز اظهار کرد: برخلاف سایر کشورها 90 درصد مصرف آب در کشور در حوزه کشاورزی و کمتر از 10 درصد در بخش شرب و صنعت است در حالی که این میانگین در دنیا کمتر از 70 درصد می‌باشد.
یوسف قاسمی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها بحران آب و آلودگی منابع آب نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی را به وجود آورده که از این بابت توجه به سلامت آب شرب و ارتقای بهداشت در این حوزه یکی از ضرورت‌هاست.
وی با بیان اینکه به صورت نامتعارف صنایع آب‌بر در مناطق کویری و کم آب کشور اجرایی و عملیاتی شده است، تصریح کرد: باید در سیاست‌های توسعه‌‌ای کشور متناسب با شرایط آب و هوایی و اقلیمی بازنگری انجام شود.
قاسمی گفت: طرح داناب در همه مدارس استان و در مقطع یازدهم با همکاری خوب معلمان و دانش‌آموزان در حال اجراست که امسال نیز با توجه به اهمیت این موضوع این طرح با همراهی شرکت آب منطقه‌ای و جهاد دانشگاهی به شکل شایسته برگزار خواهد شد.
وی افزود: بسیاری از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های پیش رو از کم آبی است که انتظار می‌رود در این زمینه با یک برنامه‌‌ریزی درست و هدفمند بتوان به کاهش دغدغه‌ها کمک کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha