• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93121207331
  • منبع : نمایندگی سمنان

رییس جهاددانشگاهی سمنان:

استمرار طرح داناب نقش مهمی در مصرف بهینه آب دارد

ایسنا/سمنان رییس جهاددانشگاهی استان سمنان با توجه به تاثیر ملموس اجرای این طرح ملی بر دانش‌آموزان در سه دوره پیشین، معتقد است: استمرار طرح داناب نقش مهمی در مصرف بهینه آب دارد.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان با توجه به تاثیر ملموس اجرای این طرح ملی بر دانش‌آموزان در سه دوره پیشین، معتقد است: استمرار طرح داناب نقش مهمی در مصرف بهینه آب دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حسن رهایی در آیین افتتاح طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)، با اشاره به ضرورت مصرف صحیح و بهینه آب گفت: هیچ طرح و پروژه‌ای نباید بدون در نظر گرفتن ملاحظات حوضه آب اجرایی شود.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی تأکید کرد و گفت: شرایط اقلیمی کشور و هم‌چنین بروز خشکسالی‌های پی در پی، توجه به این نکته را ضروری‌تر کرده است و لذا باید در تمامی پروژه‌ها و فعالیت‌های استان، پیوست آب وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان سمنان به عنوان یک نهاد انقلابی ، حضور جدی در این پروژه را رسالت خود دانسته و با توجه به محدودیت منابع آبی در استان و هم‌چنین تنگناهای موجود در استان به این عرصه ورود پیدا کرده است تا بتواند هرچند گامی کوچک در راستای بهینه‌سازی مصرف آب و نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف کردن بردارد.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان این‌که جهاددانشگاهی استان سمنان به عنوان مشاور طرح داناب با شرکت آب منطقه‌ای استان و آموزش و پرورش استان، همکاری دارد، خاطرنشان کرد: این طرح در سطح مدارس استان و برای دانش‌آموزان اول متوسطه استان برای سومین سال پیاپی اجرا شده و خوشبختانه نتایج خوب و مثبتی را نیز داشته است.

افزایش10 درصدی آگاهی‌های دانش‌آموزان پس از اجرای طرح داناب

وی به برخی مراحل اجرای این طرح توسط جهاددانشگاهی استان به عنوان مشاور علمی و اجرایی طرح اشاره کرد و افزود: در ابتدای شروع طرح یک پیش آزمون در میان دانش آموزان برگزار شد و خوشبختانه 60 درصد دانش آموزان اطلاعات مناسب و درستی در حوضه آب داشتند که پس از اجرای برنامه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم و برگزاری پس آزمون، آگاهی دانش آموزان در این حوزه به 70 درصد افزایش یافت؛ یعنی می‌توان گفت که طرح داناب 10 درصد آگاهی و اطلاعات دانش آموزان را در این حوزه ارتقاء داد.

وی گفت: در طرح ملی نجات آب که در سال گذشته برگزار شد بیش از 400 اثر در قالب داستان، روزنامه دیواری، پاور پوینت، وبلاگ، کاردستی، شعر، مقاله، تحقیق و... از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه جمع‌آوری شد و پس از داوری آثار، تعداد 41 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و جوایزی نیز به آنان تعلق گرفت.

وی در پایان گفت: بالغ بر 81 درصد از دانش‌آموزان انجام این طرح را خوب و بسیار خوب ارزیابی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha