• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402032516507
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مطرح کرد:

اجرا و اتمام طرح های بیابان زدایی فقط در یک چهارم از مساحت بیابان های خراسان شمالی

اجرا و اتمام طرح های بیابان زدایی فقط در یک چهارم از مساحت بیابان های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: اجرای طرح های بیابان زدایی در این استان فقط در یک چهارم مساحت بیابان‌های استان به اتمام رسیده است.

به گزارش ایسنا، اسدی در نشست خبری که ۲۵ خرداد ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه مساحت بیابان های این استان ۱۸۳ هزار هکتار است، اظهار کرد: از سال ۸۳ تا سال گذشته طرح های بیابانی زدایی در قالب ۱۲ طرح در مساحت ۱۷۵ هزار هکتار انجام شده است.

وی گفت: اجرای این طرح های مطالعاتی در سطح ۱۰۲ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته و اجرای یک چهارم از مساحت طرح های مطالعه شده نیز به اتمام رسیده است.

اسدی افزود: ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا تمامی طرح های بیابان زدایی در این استان اجرایی شود و به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه شدت مساحت مناطق بادی و فرسایش پذیر بیابان های استان در اندازه کم و متوسط است، ادامه داد: ۱۹۸ هزار هکتار از مساحت بیابان های استان با شدت کم و ۱۳ هزار هکتار با شدت متوسط است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح های بیابان زدایی در استان بیان کرد: یکی از این طرح ها ایجاد جنگل های دست کاشت است که این امر در مناطق بیابانی استان در سطح ۱۵ هزار هکتار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح های مرتع‌داری در این مناطق نیز انجام می شود، گفت: در سطح ۲۶ هزار هکتار از مناطق بیابانی استان طرح مرتع‌داری مطالعه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: مساحت نهال کاری انجام شده از سال ۸۳ تا ۱۴۰۰ به میزان ۷ هزار و ۹۵۵ هکتار و  در سال ۱۴۰۱ نیز در سطح ۳۸۰ هکتار بوده است.

وی توضیح داد: علاوه بر آن از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۰ طرح مدیریت روان‌آب در سطح ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار و در سال ۱۴۰۱ در سطح ۲۵۰ هکتار انجام شده است.

به گفته اسدی از مساحت بیابان های استان، ۱۱۲ هزار هکتار در جاجرم، ۳۹ هزار هکتار در اسفراین و ۳۱ هزار هکتار نیز در گرمه قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha