• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070100300
  • خبرنگار : 50444

آغاز سال تحصیلی جدید در خراسان شمالی با حضور ۱۹۴ هزار دانش‌آموز

آغاز سال تحصیلی جدید در خراسان شمالی با حضور ۱۹۴ هزار دانش‌آموز

ایسنا/خراسان شمالی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در خراسان شمالی با حضور ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در مدارس استان آغاز شد.

مراسم محوری آغاز سال تحصیلی جدید در خراسان شمالی صبح امروز یکم مهرماه در دبیرستان دخترانه ۲۲ بهمن بجنورد برگزار شد و زنگ مهر و مقاومت در آن به صدا در آمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این مراسم اظهار کرد: آرامش و امنیت که اکنون در کشور برقرار است حاصل رشادت‌های دلاورمردان ما در جنگ تحمیلی است.

حجت الاسلام رضا نوری گفت: رژیم منحوس صهیونیستی در غزه حدود ۵۲ هزار نفر از مردم و کودکان را به شهادت رسانده است و اگر رزمندگان ما در ایران اسلامی نبودند وضعیت کشور ما نیز همانند غزه می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید قدر شرایط مناسب کشور را بدانند، تاکید کرد: معلمان نیز باید به تربیت در کنار آموزش توجه داشته باشند چرا که اگر آموزش به تنهایی پیش برود انسانیت را زیر سوال می‌برد. به همین دلیل باید به مباحث اخلاقی، تربیتی و اعتقادی نیز در کنار آموزش توجه شود.

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان تاکید کرد و گفت: طی بیش از ۳۰ ماه گذشته هر ۳۵ ساعت یک کلاس درس در استان ساخته شده است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: ۴۲۰۰ ردیف استخدامی در استان برای آموزش و پرورش اخذ شده است تا کمبودهای این بخش جبران شود. 

وی همچنین خطاب به دانش آموزان گفت: جهل و نادانی سبب مشکلات می‌شود و پیامبر اسلام بود که به مقابله با جهل پرداخت و برای نخستین بار به دختران و زنان عزت داد.

وی افزود: دانش آموزان نیز تلاش کنند تا مسیر روشنایی را بیاموزند و بر اساس ارزش‌های نظام که سبب مقابله با ستمگران شد، کشور را پیش ببرند. 

مصطفوی نماینده وزیر و رئیس سازمان آموزش استثنایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: وزارت آموزش و پرورش از هیچ تلاشی برای توسعه زیرساخت‌ها و زایش کیفیت آموزش‌ها دریغ نمی‌کند و از دانش‌آموزان نیز می‌خواهیم به عنوان مدیران آینده این مرز و بوم تمام همت خود را برای کسب علم و دانش به کار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha