سردار سعید مطهری زاده در گفت و گو با ایسنا در خصوص اقدامات پلیس فتا در یک سال گذشته اظهار کرد: مرکز فوریت های پلیس فتای خراسان شمالی در طول سال ۱۴۰۳ به ۱۱۴۵۱ تماس تلفنی مردم در رابطه با مشکلاتی که در فضای مجازی برای آنان ایجاد شده پاسخ دادند.
وی افزود: در همین مدت تعداد ۶۳۱ نفر که به صورت حضوری به پلیس فتا مراجعه داشته اند از خدمات پلیس فتا بهره مند شده و تعداد ۸۱۹ مورد گفت و گوی برخط با این پلیس در یک سال گذشته ثبت شده است همچنین در مجموع مبلغ ۱۱۷ میلیارد و ۸۴۶ میلیون و ۶۰ هزار ریال کلاهبرداری های مختلف اینترنتی با دستور مقام قضائی مسدود و به حساب مالباختگان عودت داده شده است.
مطهری زاده با بیان اینکه بیشترین پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا در خصوص ارسال پیامهای جعلی حاوی لینکهای آلوده به بدافزارهای مخرب هستند، بیان کرد: این موارد تحت عناوین مختلف مانند ثبت نام کالا برگ الکترونیک، کمک به ایتام و نیازمندان، ابلاغیه قوه قضاییه و ... که هدف آنها سرقت اطلاعات کاربران و کلاهبرداریهای مالی از شهروندان است و شهروندان باید برای پیشگیری از اینگونه کلاهبرداری ها به پیام های دریافتی از شماره های شخصی حتی از سوی دوستان و آشنایان توجه نکرده و از کلیک بر روی لینکهای ارسالی خودداری کنند.
انتهای پیام
نظرات