• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402032516476
  • خبرنگار : 30057

توضیح معاونت علمی درباره عرضه برخی محصولات غیرمرتبط با محرومیت‌زدایی در نمایشگاه آبادیران

توضیح معاونت علمی درباره عرضه برخی محصولات غیرمرتبط با محرومیت‌زدایی در نمایشگاه آبادیران

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، عرضه محصولات غیرمرتبط با حوزه محرومیت‌زدایی توسط بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه آبادیران را نقطه قوت این نمایشگاه دانست و گفت: شرکتی که تا به امروز به (موضوع) توسعه مناطق روستایی و مناطق محروم فکر نمی‌کرد، اما صاحب فناوری و ایده بوده است، زمانی که در فضای نمایشگاهی چون "نمایشگاه آبادیران" قرار می‌گیرد، این یک فرصت برای مناطق محروم است.

به گزارش ایسنا، دکتر هاشم آقازاده در حاشیه نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران، با اشاره به برپایی نمایشگاه آبادیران افزود: رویکرد کشور، دولت، نظام و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در موضوعات دانش‌بنیان، به سمت محرومیت‌زدایی و مناطق کم‌برخوردار کشور است.

آقازاده گفت: براین مبنا، ایده این نمایشگاه گذاشته شد تا بتواند همه کسانی که می‌توانند در ارتباط با توسعه مناطق محروم و کم‌برخوردار از گذرگاه اقتصاد دانش‌بنیان تاثیرگذار باشند، مورد توجه قرار گیرند. ضمن آنکه بستر نمایشگاهی ایجاد شود که محل رفت و آمد ودیدارها و محل شکل‌گیری زمینه‌های همکاری کسانی باشد که در مناطق محروم نیازمند به کمک هستند.

دستیار معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور تصریح کرد: با این ایده، نمایشگاه برای نخستین بار برگزار شد و حضور بسیار خوب و پرنشاطی از شرکت‌های دانش‌بنیان را در این نمایشگاه شاهد هستیم.

آقازاده خاطر نشان کرد: نهادهای عمومی مثل ستاد اجرایی فرمان امام با نهادهای ذیربط خود، بنیاد احسان، بنیاد علوی، جهاد دانشگاهی، از طرف دولت معاونت توسعه روستایی، از طرف دیگر، شرکت‌هایی که قادر به ایفای نقش هستند، در این نمایشگاه شرکت کردند. 

وی تاکید کرد: معاونت علمی به عنوان هماهنگ‌کننده همه این نهادها در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و در این اولین تجربه، مشارکت خوبی  از سمت ارگان‌ها، نهادها و شرکت‌ها صورت گرفته است.

آقازاده در پاسخ به این انتقاد که چرا محصولات بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه به محرومیت‌زدایی ارتباطی ندارد، گفت: این موضوع از نظر بنده نقطه قوت این نمایشگاه است، چراکه شرکتی که تا به امروز به (موضوع) توسعه مناطق روستایی و مناطق محروم فکر نمی‌کرد، اما صاحب فناوری و ایده بوده است، زمانی که در فضای نمایشگاهی چون نمایشگاه آبادیران قرار می‌گیرد، یک فرصت برای مناطق محروم است.

وی در پاسخ به این سوال که دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مناطق محروم چگونه مورد حمایت قرار خواهند گرفت، گفت: ما از مناطق محروم انتظار آوردن منابع مالی نداریم و انتظار داریم که از دل آن، فرصت‌ها شناسایی شود. امروز نهادهای مالی به عنوان کسانی که دارای منابع مالی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند اتفاقاً هم پول و اعتبار دارند و به دنبال فرصتی برای سرمایه‌گذاری هستند.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور خاطر نشان کرد: منابع مالی که در مناطق محروم به کار گرفته می‌شود، بخشی از آن حمایتی است که در این حمایت، چشمداشت بازدهی اقتصادی که به حامی برگردد، وجود ندارد. اما بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان از مناطق محروم، فرصت‌های گردشگری، کشاورزی، درمانی، بهداشتی، فناورانه، زیست فناوری را شناسایی می‌کنند که تا به حال دیده نشده است.

آقازاده تصریح کرد: انتظار و برنامه ما این است که نمایشگاه آبادیران، چه برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که صاحب فناوری هستند و می‌توانند فرصت‌هایی در مناطق محروم پیدا کرده و (در آنجا) فعالیت کنند و چه برای کسانی که به دنبال ایده بوده و به دنبال فرصتی هستند تا در مناطق مختلف سرمایه‌گذاری کنند، فرصت مناسبی ایجاد کند.

وی تأکید کرد: فراخوانی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان منتشر و نیازهای مناطق محروم را مطرح کردیم و تمامی شرکت‌هایی که ظرفیت محرومیت‌زدایی از مناطق محروم (و کم‌برخوردار) را داشتند و در این فراخوان شرکت کردند، به نمایشگاه آبادیران دعوت شدند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت "بنیاد مستضعان"، "کمیته امداد امام خمینی" و "ستاد اجرایی فرمان امام (ره)" با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از ۲۳ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و تا امروز، ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha