• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402032516452
  • خبرنگار : 30057

ارائه گزارش نمایشگاه آبادیران به معاون علمی در هفته آینده

ارائه گزارش نمایشگاه آبادیران به معاون علمی در هفته آینده

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در نمایشگاه آبادیران گفت: به تمام معاونان این معاونت، روسای مراکز و دبیران ستاد که قریب ۳۰ نفر هستند، تاکید شده ‌که در برنامه حضور یابند و هر کدام با ۱۰ شرکت، نشست برگزار کنند و نتیجه بررسی مسائل را هفته آینده به من اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران، برپایی این نمایشگاه را در راستای بررسی ظرفیتی دانست که توسط معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مورد شناسایی قرار گرفته است و افزود: بر این اساس، در بین شرکت‌های دانش‌بنیان، تعدادی از شرکت‌ها هستند که فرصت‌های موجود در مناطق محروم کشور را کشف کرده‌اند.

وی ادامه داد: این دسته از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شدند فناوری‌هایی را توسعه دهند که می‌تواند کارکرد خوبی در جهت ایجاد اشتغال و آبادی مناطق محروم داشته باشند.

دهقانی فیروزآبادی خاطر نشان کرد: فعالیت این دسته از شرکت‌ها در مناطق محروم، جرقه‌ای شد تا ما بتوانیم برنامه‌ای را در جهت کشف فرصت‌های بکر مناطق محروم از نظر انسانی و منابع سرزمینی در دستور کار قرار دهیم تا از طریق آن، فضای ارتباطی با شرکت‌ها را فراهم کنیم؛ ضمن آنکه زمینه هم‌افزایی برای سال‌های آینده ایجاد شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور ادامه داد: بر این اساس، برنامه ملی "آبادیران" طراحی شد و ماموریت اصلی این برنامه آن است که میان نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و توده مردم یک ارتباط سازنده ایجاد شود.

دهقانی فیروزآبادی برپایی این نمایشگاه را نقطه شروع این حرکت عنوان کرد و یادآور شد: از این رو برای برگزاری دومین دوره این نمایشگاه در سال آینده باید ارزیابی شود که چند شرکت در این رویداد حضور داشتند و چقدر این رویداد به توسعه بازار کمک کرده است؛ ضمن آنکه این نمایشگاه چقدر مسائل و اشتغال مناطق محروم را حل کرده است.

وی با بیان اینکه هر ایرانی چه در ایران و در خارج به دنبال آبادی ایران است، ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار به توسعه کشور کمک می‌کنند. بنابراین، شان شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار بالا است و حمایت از آنها، جز وظیفه ما به شمار می‌رود.

رییس بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: وظیفه معاونت علمی در قبال شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه محرومیت‌زدایی، در گام نخست توسعه بازار است و در گام‌های بعدی، وظیفه ما تسهیلگری در فضای کاری و استقرار آنها، تامین سرمایه در گردش و غیره است که همه این وظایف در این نمایشگاه و برنامه ملی آبادیران دنبال می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در همین راستا به تمام معاونان علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روسای مراکز و دبیران ستاد که قریب ۳۰ نفر هستند، تاکید شده ‌که در برنامه حضور یابند و هر کدام با ۱۰ شرکت، نشست برگزار کنند و نتیجه بررسی مسائل را هفته آینده به من اعلام کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام این مسایل، دبیرخانه شروع به رفع این مسائل و توسعه شرکت‌های جدید خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت "بنیاد مستضعان"، "کمیته امداد امام خمینی" و "ستاد اجرایی فرمان امام (ره)" با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از ۲۳ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و تا امروز، ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha