• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402032214238
  • خبرنگار : 50026

خانه محیط زیست دانش‌آموزی در بیرجند گشایش یافت

خانه محیط زیست دانش‌آموزی در بیرجند گشایش یافت

ایسنا/خراسان جنوبی خانه محیط زیست پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابر بن حیان بیرجند به مناسبت هفته محیط زیست با حضور جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، امروز دوشنبه ۲۲ خرداد در مراسم افتتاح این مجموعه که مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرماندار بیرجند نیز حضور داشتند، گفت: تاکنون ۴۷ خانه محیط زیست برون سازمانی در مدارس، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و ۱۱ خانه محیط زیست درون سازمانی در اداره کل و شهرستان‌های تابعه ایجاد شده است که با فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود شعار متعالی "محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه" را تحقق می‌بخشند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: طرح‌های متعددی در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی در استان اجرا شده که یکی از آنها راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست است و با گردهمایی دوستداران محیط زیست و محوریت ارتقای فرهنگ زیست محیطی، برنامه‌ها و تدابیر اثربخش را در جامعه اتخاذ می‌کنند.

علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند نیز در این مراسم گفت: جامعه امروز نیازمند دانش‌آموزان پژوهشگر است و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در حوزه ارتقای دانش محیط زیستی نسل آینده و پژوهش در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: امروز زنگ خطر تخریب محیط زیست از سوی دانشمندان و دغدغه‌مندان این حوزه به صدا درآمده که این تخریب و به هم ریختگی طبیعت ساخته فعالیت‌های بشری است و رفتار و زیاده‌خواهی‌های انسان موجب تغییرات طبیعت شده است.

سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با تشکر از تلاش‌های اداره کل حفاظت محیط زیست برای ارتقای سواد زیست محیطی دانش‌آموزان گفت: همه ما در قبال محیط زیست مسئولیم و باید برای احیای آن تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در جهت اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست آماده هرگونه همکاری است و ایجاد خانه محیط زیست در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر با مباحث این حوزه و تلاش در جهت حفاظت از محیط زیست ایجاد کرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha