• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402032214136
  • خبرنگار : 71594

تأکید نماینده سراب بر تکمیل سریع‌تر کریدور ریلی شرق و غرب کشور

تأکید نماینده سراب بر تکمیل سریع‌تر کریدور ریلی شرق و غرب کشور

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی از سفر دور دوم رئیس جمهور و هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد و گفت: ضروری است تا کریدور مهم ریلی شرق و غرب هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، یوسف داودی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از سفر دوم رئیس جمهور و هیأت همراه به استان آذربایجان شرقی گفت: بابت کلنگ زنی ساخت مرکز بهداشتی درمانی در ۱۸ روستای محروم و کلنگ زنی مجتمع گاوداری ۱۰ هزار رأسی پگاه، افزایش ۲۰۰۰ تنی سهمیه آرد استان، افتتاح راه آهن تبریز- بستان آباد بعد از ۲۳ سال تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: ضروری است راه آهن سراب- بستان آباد، سراب- میر و اردبیل به میانه هرچه سریع تر تکمیل و به بهره برداری برسد تا کریدور مهم ریلی شرق و غرب مابین کشورهای آسیای میانه، قفقاز، روسیه، اروپا، ایران و ترکیه تکمیل گردد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از ابرچالش های ملی ما زلزله خیز بودن اکثر مناطق ایران و از جمله سراب است، گفت: حوزه انتخابیه در سال های گذشته زلزله های هولناکی را تجربه کرده است و اینک صدها خانواده در روستاهای محروم از عواقب زلزله ۵ ریشتری اول خردادماه امسال رنج می برند و نیاز به حمایت بیشتر از طرف مسئولین دارند.

داودی ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی برای بهبود وضعیت برخی راه های مواصلاتی حوزه انتخابیه اش، گفت: روزانه بیش از ۵۰ نفر از هموطنان به علت تصادف در جاده های کشور کشته می شوند و این یک فاجعه ملی است. با چهار خطه کردن جاده سراب- بستان آباد تلفات را به صفر رساندیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات افزود: اجرای طرح ساماندهی وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی، حجمی و همسان سازی حقوق بازنشستگان و حمایت از دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید مورد توجه دولت قرار گیرد و طرح رتبه بندی معلمان برای یک بار برای همیشه به طور کامل اجرا شود.

نماینده مردم سراب ضمن تشکر از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان خواستار ایجاد برخی رشته های تحصیلی در این دانشگاه شد و از وزیر آموزش و پرورش خواست تا نسبت به افزایش سهمیه پذیرش مدارس تیزهوشان اقدام کند و گفت: هنوز هم در تعدادی از مناطق محروم شهرستان نیازمند ساخت مدرسه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha