• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032214047
  • خبرنگار : 50107

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

مردم برای حفظ فضای سبز شهر در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

مردم برای حفظ فضای سبز شهر در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر همه شهروندان کمک کنند و هر خانواده روزی ۱۰ لیتر آب صرفه‌جویی کند می‌توانیم در جهت حفظ محیط زیست و فضای سبز گام برداریم. 

حسن موحدیان امروز ۲۲ خردادماه، در هشتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به هفته محیط زیست تصریح کرد: شهرداری سهم بسزایی در حفظ محیط زیست دارد. هر اقدام و خدماتی در جهت بهبود محیط زیست شود، مناسب است. در مکتب ما نیز سفارش شده که شکستن یک درخت معادل شکستن بال فرشتگان است. آرزوی موفقیت می‌کنیم که شهرداری بتواند بیش از این به حفظ محیط زیست کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: نگرانی امسال ما کمبود آب است، بارندگی‌ها و خشکسالی‌های امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده و مجبوریم در جهت کمک به آب شرب مردم مقداری صرفه‌جویی داشته باشیم. این هم خواسته استاندار است و هم ما به عنوان شهرداری و شورا باید در این جهت کمک کنیم تا امسال را پشت سر بگذاریم؛ بنابراین شهرداری تصمیم گرفته در قسمت‌هایی تا مقداری که چهره شهر به هم نخورد، چمن‌ها را جمع‌آوری کند.

وی ادامه داد: اگر همه شهروندان کمک کنند و هر خانواده روزی ۱۰ لیتر آب صرفه‌جویی کنند می‌توانیم در جهت حفظ محیط زیست و فضای سبز گام برداریم تا ما شهر را زیباتر از گذشته اداره کنیم و به روحیه و آرامش مردم نیز کمک شود. 

موحدیان اضافه کرد: باید حمل‌ونقل عمومی برای حفظ محیط زیست بیشتر استفاده شود. شورا در رابطه با حمل‌ونقل عمومی برنامه دارد و کارهای خوبی نیز انجام داده است. نوسازی ناوگان در جریان بوده و تفاهم‌نامه‌هایی نیز برای امسال داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز صنایع دستی گفت: صنایع دستی یکی از مسائل هویتی و فرهنگی ما بوده و نماینده خوداشتغالی و خودکفایی است. از شهرداری درخواست دارم به این مسئله توجه کند. همان‌طور که در مراکز رویش به خوداشتغالی کمک می‌کند، فضای مناسبی را برای کسانی که خودشان تولید می‌کنند، فراهم کنند. از شهرداری درخواست دارم روزشمار پروژه‌ها را فعال کند، زیرا این انتظار مردم است.

موحدیان با تسلیت شهادت امام رضا(ع) عنوان کرد: امروز به روایتی شهادت امام رضا(ع) است که بیشتر علما این روز را روز شهادت امام رضا(ع) می‌دانند اما در تقویم پایان ماه صفر است. از معاونت فرهنگی و همکارانشان تقدیر و تشکر می‌کنم که در دهه کرامت ورود پیدا کردند و این روزها نیز فعالیت مضاعفی دارند.

وی از استعفای غلامحسین صاحبی عضو شورا و معرفی مجید نژادحسین عضو علی‌البدل به جای وی توسط فرمانداری خبر داد. همچنین نژادحسین در ابتدای جلسه متن تحلیف خود را قرائت کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha