• جمعه / ۵ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403110503646
  • منبع : جمعیت هلال احمر

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد

«پیش‌بینی‌ بحران‌ها و آمادگی‌» در راس برنامه‌ریزی مدیران هلال‌احمر

«پیش‌بینی‌ بحران‌ها و آمادگی‌» در راس برنامه‌ریزی مدیران هلال‌احمر

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: پیش‌بینی‌ پذیر کردن بحران‌ها و آمادگی‌ مواجهه با آن، در راس برنامه‌ریزی مدیران هلال‌احمر خواهد بود، بر این اساس لازم است که به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، میثم افشار در همایش مدیران ستادی و عامل استان‌های جمعیت هلال احمر کشور که صبح امروز ۵ بهمن ۱۴۰۳ در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، گفت: این همایش به منظور شناسایی چالش‌ها و آسیب‌ها برای عملکرد بهتر در آینده و رسیدن به مدلی از شاخص‌های مدیریتی و اعمال این مدل در انتصابات سازمانی برگزار شده است.

وی افزود: دین‌مداری، تدین عملی، ساده زیستی و پاک‌دستی، شروط اصلی مدیریت در هلال احمر است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر از رهبری موثر به عنوان شاخصه اصلی در حوزه مدیریتی این جمعیت اشاره کرد و افزود: این موضوع علاوه بر ایجاد انگیزه، موجب همدلی و یکپارچگی و تعامل مثبت در هلال‌احمر می‌شود.

وی از جسارت در تصمیم‌گیری در مواقع بحران به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های مهم مدیریتی مورد نیاز در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: مدیر موفق در این جمعیت باید با آشنایی با مدیریت بحران و برنامه‌ریزی استراتژیک و پیش‌بینی پذیر کردن بحران‌های آینده، برای نقش‌آفرینی بهتر اعضای مجموعه گام بردارد. امروز سازمان‌هایی پیشرو هستند که پیش‌بینی‌پذیر هستند.

افشار در ادامه تاکید کرد: مدیر، باید توانایی تحلیل وضعیت بحران را داشته باشد و با برنامه‌محور بودن به جای روزمره بودن و برقراری تناسب بین برنامه‌ها و بودجه‌ریزی، عملکرد خود را ارتقا دهد. هنر ما در جمعیت هلال احمر پیش بینی پذیر کردن بحران‌ها است که آمادگی بعد از آن اتفاق می‌افتد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با تاکید بر ضرورت محصول‌گرایی و نتیجه‌گرایی در این مجموعه افزود: نیاز به مدیریت منابع مالی و لجستیکی داریم.

آشنا بودن با مدیریت پروژه، آینده پژوهی و آینده‌نگری بر مبنای افق سال های آینده، ایجاد ارتباط موثر با همه سطوح مجموعه، سازمان‌ها و عامه مردم، ایجاد محیط جذاب و دوستانه در کار، ایجاد فرصت‌های شغلی عادلانه، ساماندهی به نظامی تشویق و تنبیه و تکریم همکاران، از دیگر مواردی بود که دبیرکل جمعیت هلال احمر بر آن تاکید کرد.

وی افزود: بالا رفتن سن خدمتی جمعیت، در حال وقوع در هلال احمر است که باید از فرصت طلایی موجود برای جلوگیری از وقوع این بحران استفاده کنیم. تقویت سطح ارتباطات با مردم نیز از دیگر مولفه‌های مهم در جمعیت هلال احمر است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در سال ۲۰۲۵ باید به تقویت ارتباط با رسانه اهمیت داد، گفت: مدیریت نیروی انسانی، توجه به حوزه جذب و مخصوصا نگهداشت داوطلبان و جوانان هلال احمر، فراهم‌سازی فرصت های شغلی عادلانه، قدردانی و تشویق، تمرکز بر حل مسائل رفاهی و معیشتی و تناسب پرداختی‌ها با تورم، تقویت آگاهی و دانش فنی در هر حوزه تخصصی و بهره مندی از فناوری‌های نوین در جمعیت هلال احمر  از جمله مسائلی است که باید به آن توجه کرد.

افشار تاکید کرد: ما موظف هستیم که به سمت استفاده از فناوری‌های نوین در جمعیت هلال احمر حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha