• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032214218
  • خبرنگار : 50107

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مشهد:

عملیات حفاری خط ۳ قطارشهری مشهد از شهریور ماه ادامه پیدا می‌کند

عملیات حفاری خط ۳ قطارشهری مشهد از شهریور ماه ادامه پیدا می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: عملیات انتقال دستگاه حفار خط ۳ قطار شهری تا ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن عملیات مونتاژ مجدد دستگاه حفار انجام شود. از شهریورماه عملیات حفاری جبهه غربی خط سه از میدان امامت به سمت امامیه ادامه خواهد یافت. 

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مشهد امروز ۲۲ خردادماه، در هشتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص انتقال دستگاه حفاری خط ۳ قطارشهری اظهار کرد: عملیات حفاری جبهه شرقی خط ۳ در اسفند ماه سال گذشته به اتمام رسید و در حال حاضر شهرداری مشغول انتقال دستگاه حفار به جبهه غربی امامت است.

وی بیان کرد: اجزای کوچکتر دستگاه منتقل شده و ۱۴ قطعه بزرگتر دستگاه که بزرگترین قسمت دستگاه حفار بوده در حال انتقال است. عملیات شبانه انجام می‌شود، زیرا خیابان‌ها از نظر ترافیکی خلوت‌تر است. به دلیل اینکه اجزا به لحاظ وزنی وزن زیادی دارند و بعضی قطعات به لحاظ ارتفاع بلند هستند، تعدادی از پل‌های عابر پیاده و تابلوهای اطلاع‌رسانی به صورت موقت در سطح شهر جمع‌آوری شدند، برخی درخت‌ها نیاز به هرس  داشتند که اتفاق افتاد، بعضی نقاط به صورت موقت اصلاح هندسی شدند و برخی بازگشایی‌ها و تعریض‌ها اتفاق افتاد.

فرهمندی گفت: عملیات انتقال تا ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن عملیات مونتاژ مجدد دستگاه حفار انجام می‌شود. از شهریورماه عملیات حفاری جبهه غربی خط ۳ از میدان امامت به سمت امامیه ادامه خواهد یافت. از شهروندان درخواست می‌کنیم در شب‌های انتقال از توقف خودروها در مسیر کاروان انتقال تجهیزات خودداری کنند. این انتقال در ۱۰ شب به صورت متقاطع نه پشت هم انجام می‌شود. 

در ادامه لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر تصویب شد. براساس این لایحه معبر فرعی جماران ۱۲ واقع در طبرسی شمالی ۴۳ به نام شهید یاسین خدابخش، معبر فرعی شهید تاتاری موحد ۷ واقع در شهید رستمی ۱۶ به نام شهید محمدرضا حسین‌پور مقدم، معبر فرعی سرشور ۱۱ واقع در شهید اندرزگو ۸ به نام شهید محمدرضا بهپورنیا، معبر فرعی سرافرازان ۳۹ واقع در بلوار سرافرازان به نام شهید رمضانعلی مهرافروزیان مایوان و معبر فرعی شهید کمالی ۹ واقع در عصمتیه ۳ به نام شهیدان سید عبدالکریم و سید عبدالرحیم رضوی طهماسبی نامگذاری شدند.

در بخش دیگری از جلسه لایحه دوفوریتی انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح تامین خدمت (سرویس) ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی از محل بودجه سال ١۴٠٢ کل کشور تصویب شد.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به استناد بند (د) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای ایاب و ذهاب مدارس استثنایی و توسعه ناوگان تاکسیرانی نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ ۱۰هزار میلیارد ریال و با رعایت تبصره‌های زیر در سال ۱۴۰۲ اقدام  کند.

در ادامه لایحه نظریه کمیسیون مشترک در خصوص تباصر مرتبط با مصوبه بهای خدمات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تصویب شد که به شرح زیر است:

تبصره ۱- از ساعت ۲۲ الی ۶ صبح به عنوان ضریب شب‌کاری ۲۰ درصد به نرخ کرایه روز تاکسی در کاربری‌های مختلف اضافه می‌شود.

تبصره ٢-در صورت اخذ هزینه در پارکینگ فرودگاه مبلغ مزبور به نرخ کرایه تاکسی اضافه و از مسافر اخذ می‌شود.

تبصره ٣-به منظور حمایت از حمل‌ونقل معلولین جسمی حرکتی شدید به سفرهای ارائه شده توسط تاکسی‌های مناسب‌سازی شده ناوگان تاکسیرانی ۴۰ درصد مازاد بر کرایه دریافتی براساس سامانه اعزام توسط شهرداری به تاکسیران پرداخت می‌شود و در صورت انجام بیش از ۳۰ سفر در ماه تاکسی از پرداخت آبونمان معاف می‌شود. 

تبصره ٤ -به منظور ترغیب تاکسیرانان به ارائه خدمات در شرایط جوی خاص برف و یخبندان برای درخواست‌های ثبت شده در سامانه‌های الکترونیکی مدیریت اعزام در تاکسیرانی ۲۰ درصد به کرایه مصوب اضافه می‌شود. 

تبصره ۵- به منظور جبران تاخیرهای پیش‌بینی نشده در خطوط مبادی اطراف حرم مطهر رضوی(ع) شامل خطوط شیرازی، باب الجواد(ع) طبرسی و نواب صفوی ۱۵ پالس تاخیر دقیقه در کرایه‌ها منظور می‌شود. 

تبصره ۶-با توجه به الگوی سفر در خطوط راه‌آهن و پایانه مسافربری خارج از محدوده حرم مطهر و خطوط اطراف حرم مطهر رضوی برای سفرهای تا سه کیلومتر، معادل سه کیلومتر مسافت آزاد منظور و کرایه مربوطه در ورودی لحاظ می‌شود. منظور از محدوده حرم مطهر محدوده داخلی شبکه معابر فدائیان اسلام، ملک الشعرای بهار، امام خمینی(ره)، شهید هاشمی‌نژاد، شهید کامیاب، وحدت و ۱۷ شهریور است.

همچنین نقل و انتقال پروانه بهره‌برداری از مالک خودرو به خود، والدین همسر و فرزند مالک بدون اخذ هرگونه هزینه‌ای امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha