• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402012713946
  • خبرنگار : 71145

گفت‌وگوی الحکیم و بن‌سلمان درباره در پیش‌ گرفتن زبان تفاهم و میانه‌روی در روابط منطقه

گفت‌وگوی الحکیم و بن‌سلمان درباره در پیش‌ گرفتن زبان تفاهم و میانه‌روی در روابط منطقه

رئیس «ائتلاف گروهای ملی عراق و رهبر جریان الحکمت» با ولیعهد و نخست‌وزیر عربستان ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا،‌ براساس بیانیه دفتر عمار الحکیم، رهبر جریان الحکمت که به دست الفرات نیوز رسیده است: عمار الحکیم، در سفری به مناسبت ماه رمضان و در آستانه عید فطر به عربستان رفته و با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کرد. هر دو مقام برای دو کشور برادر عراق و عربستان امنیت، صلح و شکوفایی بیشتر آرزو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف درباره تحولات سیاسی عراق، منطقه و روابط بغداد و ریاض تبادل نظر کردند.

الحکیم در این دیدار حمایت خود را از هر گامی که به توقف خشونت‌ و درگیری در یمن برادر کمک کند و این کشور محوری را به جایگاه و نقش عربی و منطقه‌ای‌ خود بازگرداند،‌ بیان کرد و نسبت به گام‌های کنونی برای بازگرداندن سوریه و دستیابی مجدد این کشور به کرسی خود در اجلاس آتی سران عرب ابراز امیدواری کرد. 

رهبر جریان الحکمت همچنین تاکید کرد: تحولات دیپلماتیک بین ریاض و تهران بر فضای کلی منطقه تاثیر مثبتی خواهد داشت و نسبت به در پیش گرفتن زبان میانه‌روی و تفاهم بین کشورهای منطقه تا زمان دستیابی به دیدگاهی یکسان در مدیریت روابط کشورها ابراز خرسندی کرد.

او همچنین نسبت به وقایع سودان ابراز نگرانی کرده و آرزو کرد بحران این کشور برادر نیز از طریق مذاکره و تفاهم بین طرفین درگیری حل و فصل شود.

الحکیم بیان داشت: عراق دستاوردهایی در سطح سیاسی، اجتماعی، امنیتی و خدماتی محقق می‌کند و این به وجود ائتلاف اداره کشور که حامی دولت است،‌ باز می‌گردد.

او اظهار کرد: اوضاع کشور بعد از عقب راندن تروریسم به حالت عادی بازگشته و بهای نفت در تامین مالی مناسب برای کشور نقش مهمی ایفا کرده تا دولت بتواند به ایجاد فرصت‌های شغلی و خدمات رسانی بپردازد.

این مقام عراقی همچنین بر اهمیت همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک به خصوص درباره پرونده آب‌وهوا و تغییرات آب‌وهوایی تاکید کرد و گفت: باید همکاری بیشتری در زمینه‌ تحقیقاتی و علمی صورت گرفته و گام‌های عملی در این زمینه برداشته شوند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۱۵:۳۰

بیچارگان شهروندان انگلیسی و فرانسوی عضو داعش را می گویم که با تحریک گروه‌های تکفیری اعزام خاورمیانه شدند تا از تحفۀ ای که ال سعود برای انان در بهشت برین تدارک دیده بود عقب نماندن اما امروز شاهد نزدیکی ال سعود با شیعیان هستیم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۸ ۱۹:۳۸

بیچارگان مزدور بودن پول کارشون هم گرفتن...این منافقین در دین همجا هستن.نگران تروریست که علیه غیر نطامی میجنگه نباش...همین الانم هر گروه با هر اسم و پرچمی علیه مسلمان بجنگه مسلمان نیست مزدور غربی.. مسلمان کشتن فقط کار دشمن هست با مزدورانشون

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۲۱:۰۶

والله محمد سلمان مستقبل کل السلام حفظ الله ورعا

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۲۳:۲۵

اقای بن سلمان واقعابرای اصلاحات منطقه وکشورش مصمم است وب حقیقت رسیده که استکبارفقط دنبال منافع خودشونه وبه این نتیجه هم واقف شدکه ایران اسلامی دشمن منطقه نیست وخوبی منطقه رامیخواد

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۸ ۱۹:۴۳

دیگه اجازه ندن کسی بین شون نفاق دسیسه فتنه جنگ راه بندازه. پای کافر باز شد ۳۰۰ ساله در جنگ و نفاق هستن.از قبل تر هم صلیبی اا.دوتا جنگ جهانی رو همین غربی ها به جهان تحمیل کردن...یک درصد ازشون دنبال منافع منابع هستن.برن ایالت های آمریکا، استرالیا اونجا دنبال منافع....وقتی کسی گلوله درست کنه دنبال جنگ شم هست..منافع باید برا خود ملت ها باشه

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۸ ۲۰:۰۴

اون چوبه چیه تک پریز برق؟؟؟؟ جای شنود و دوربین سیا و ام ای سیکسه لابد پیدا کردن گذاشتن اونجا تا ببینن.از حالا باید بیشتر مواظب جاسوس باشن عربستان عزیز رفیق مون...غرب کارش جاسوسی نفاق فتنه هست.عادت کردن به گفته و قول هیتلر به مفت خوری و از دسترنج کسی دیگه بخورن این انگلیسی ها و صهیونیست ها.کلن مفت خورن.زحمت کشیدن ،کشاورزی ،دامپروری ووو بلد نیستن .راه زنی.نزول پول و غارت و استعمار کارخونه...برا این گفته نژاد آریایی با اینکه اول چادر نشین بودن بعد ساکن شدن ولی همیشه زحمت کشیدن..

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۸ ۲۲:۴۸

چقدر خوبه که حاکم وقتی میبینه اشتباه کرده اون اشتباه رو ادامه نده ویا تکرار نکنه ومهمترین هدفش پیشرفت کشورش باشه،تغییر شجاعت وهمت می خواهد که افراد متعصب ولجباز فاقد اون هستند،به امید پایان جنگ در هر نقطه ای از جهان وظهور امام وبرافراشته شدن پرچم عدل وعدالت توسط صاحبش امام زمان

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۹ ۱۱:۵۱

در یک کلام ما مردم عربستان یمن عراق و سوریه ...... را دوست داریم