• پنجشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402011707552
  • خبرنگار : 71496

زاخارووا: نگران تشدید تنش‌ها بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی هستیم/ ادامه واکنش‌های بین‌المللی

زاخارووا: نگران تشدید تنش‌ها بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی هستیم/ ادامه واکنش‌های بین‌المللی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تشدید تنش‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و خطر تبدیل آن به یک درگیری مسلحانه ابراز نگرانی کرد. نخست وزیر کانادا نیز از رژیم صهیونیستی خواست رویکرد خود را در قبال فلسطینی‌ها تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید تنش‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و خطر تبدیل آن به یک درگیری مسلحانه تاکید کرد: آنچه در حال وقوع است، خصومت تمامی ادیان جهان را برمی‌انگیزد.

زاخارووا اظهار کرد: هم‌زمانی اعیاد دینی مسیحیان، مسلمانان و یهودیان بر تشدید اوضاع می‌افزاید.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در اظهاراتی مطبوعاتی از اظهارنظرهای تحریک‌آمیز مقامات رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و تغییر رویکرد آن‌ها در قبال فلسطینی‌ها را خواستار شد.

ترودو ضمن ابراز تاسف از تحولات جاری در اراضی اشغالی فلسطین، گفت: ما به شدت نگران اظهارات تحریک‌آمیز مقامات تل‌آویو و اصلاحات قضایی و نیز خشونت‌ها در مسجدالاقصی هستیم.

ده‌ها فلسطینی در یورش‌های اخیر اشغالگران صهیونیستی به مسجدالاقصی زخمی شده و طبق گزارش پلیس رژیم صهیونیستی در این یورش‌ها ۳۵۰ فلسطینی نیز بازداشت شده‌اند.

وزارت خارجه‌های کشورهای عربستان، مصر، قطر، سوریه و اردن نیز با انتشار بیانیه‌هایی این یورش‌ها را محکوم کردند.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود با اشاره به اینکه یورش‌ها به صحن‌های مسجدالاقصی را با نگرانی دنبال می‌کند، تاکید کرد: این اقدامات تلاش‌ها برای برقراری صلح را تضعیف کرده و با اصول و منشورهای بین‌المللی مربوط به رعایت حرمت مقدسات اسلامی مغایرت دارد.

همچنین این وزارتخانه بر حمایت خود از تمامی تلاش‌ها برای پایان دادن به اشغالگری و دستیابی به راه‌حلی عادلانه و همه جانبه برای مساله فلسطین تاکید کرد.

وزارت خارجه مصر نیز یورش‌های مکرر به اماکن مقدس فلسطین را محکوم کرده و آنها را نقض تمامی قوانین و منشورهای بین‌المللی دانست و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مسوول پیامدهای تنش اخیر است.

همچنین این وزارتخانه از جامعه جهانی خواست مسوولیت پایان دادن به این تعرض‌ها را برعهده گرفته و منطقه را از عوامل بی‌ثباتی و تنش دور کند.

وزارت خارجه قطر نیز به شدت این یورش‌ها و حمله به نمازگزاران را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه نیز ضمن محکومیت این یورش‌ها از جامعه بین‌المللی خواست حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی را لغو کرده و اقداماتی را برای متوقف کردن آنها و محاکمه این رژیم بابت جنایات ضد بشری‌اش در پیش بگیرد.

این وزارتخانه تاکید کرد، جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در مسجدالاقصی و فلسطین تفاوتی با اقدامات آن در جولان سوریه و اشغال مستمر آن و سایر اراضی کشورهای عربی و نیز حملات مکرر آن به خاک سوریه و بمباران شهروندان و زیرساخت‌های آن ندارد.

وزارت خارجه اردن نیز اقدامات رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف آنها شد.

جنبش حماس نیز این یورش‌ها جنایتی بی‌سابقه توصیف کرد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز بامداد چهارشنبه از فلسطینی‌ها خواست برای حمایت از مسجدالاقصی، در این مسجد حضور یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha