• چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402011606770
  • خبرنگار : 71496

فراخوان چهره‌ها و گروه‌های فلسطینی برای حضور در مسجد الاقصی و مقابله با یورش شهرک‌نشین‌ها

فراخوان چهره‌ها و گروه‌های فلسطینی برای حضور در مسجد الاقصی و مقابله با یورش شهرک‌نشین‌ها
حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزار فلسطینی در مسجد الاقصی

چهره‌ها و گروه‌های فلسطینی از جمله «عرین الاسود» از فلسطینی‌ها خواستند برای مقابله با یورش‌ شهرک‌نشین‌های صهیونیست در مسجد الاقصی حضور یابند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شهاب نیوز، چهره‌های دینی و سیاسی و گروه‌های مختلف فلسطینی از ساکنان شهر قدس دعوت کردند تا همزمان با آمادگی شهرک‌نشین‌های صهیونیست برای یورش به مسجد الاقصی از امروز به بهانه عید پسح، خود را به این مسجد برسانند.

آنها از ساکنان قدس خواستند شب را در مسجد الاقصی اعتکاف کرده و به نماز و دعا بپردازند.

گروه فلسطینی عرین الاسود نیز با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از تمامی فلسطینی‌ها در هر نقطه‌ای خواست برای مقابله با فراخوان‌های شهرک‌نشین‌ها جهت یورش به مسجد الاقصی، خود را به این مسجد برسانند.

همچنین عرین الاسود در پیامی هشدارآمیز خطاب به رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد، "هرگونه حماقتی که تو یا خردترین شهرک‌نشین در دولتت مرتکب شوید، به قیمتی تمام خواهد شد که هرگز آن را تصور نکردید و نیروهای عرین الاسود هرگز خط قرمزی نخواهند داشت."

پیش‌بینی می‌شود حضور شهرک‌نشین‌ها در مسجد الاقصی فردا (پنج‌شنبه) به اوج خود برسد.

برخی از گروه‌های افراطی آنها تهدید کردند که در داخل مسجد الاقصی قربانی‌های خود را ذبح می‌کنند و حتی برای کسانی که بتوانند این کار را انجام دهند، جایزه تعیین کردند.

بامداد امروز چهارشنبه پس از یورش نیروهای اشغالگر اسرائیلی به مسجد الاقصی و حمله به اعتکاف‌کنندگان فلسطینی و بازداشت ده‌ها تن از آنها، راهپیمایی‌های اعتراضی از مناطق مختلف کرانه باختری، قدس، داخل اراضی اشغالی و نوار غزه در حمایت از مسجد الاقصی آغاز شدند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها از خیابان‌های شهرها و استان‌های مختلفی که در آنجا آغاز شده بودند، عبور کردند و در برخی مناطق از جمله شهر بیت امر در شمال الخلیل و شهر بیتا در جنوب نابلس درگیری‌هایی با اشغالگران شکل گرفت. در نوار غزه نیز راهپیمایی‌های گسترده‌ای در محکومیت جنایات اشغالگران و یورش‌های مستمر آنها به مسجد الاقصی برپا شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha