• پنجشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402011707573
  • خبرنگار : 71496

تجمع ساکنان استانبول در محکومیت یورش اشغالگران به مسجدالاقصی

تجمع ساکنان استانبول در محکومیت یورش اشغالگران به مسجدالاقصی

جمعی از ساکنان شهر استانبول در محکومیت یورش اشغالگران صهیونیستی به مسجدالاقصی، مقابل ساختمان کنسولگری رژیم صهیونیستی در این شهر تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، شهروندان ترکیه‌ای با فراخوان جمعیت‌های مختلف این کشور عصر چهارشنبه مقابل ساختمان کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر استانبول تجمع کرده و یورش نیروهای پلیس این رژیم به مسجدالاقصی و حمله آنها به نمازگزاران فلسطینی را محکوم کردند.

تجمع‌کنندگان ترکیه‌ای با سر دادن فریادهای الله اکبر، شعارهایی نیز در حمایت از گروه‌ها و مردم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی سر دادند.

محمد یاراوغلو، رئیس جمعیت جوانان ترکیه در استانبول در این تجمع اظهار کرد: مسجدالاقصی با این یورش‌ها در معرض محدودیت‌ها و اهانت‌ها قرار دارد و یورش یهودیان افراطی به مسجدالاقصی باعث شد مسلمانان برای دفاع از حرمت و جایگاه این مسجد در داخل آن تحصن کنند.

یاراوغلو در ادامه گفت: صهیونیست‌های اشغالگر که از تمامی مفاهیم انسانی دور هستند، بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور و نیز گلوله‌های با روکش‌های پلاستیکی به سمت اعتکاف‌کنندگان در داخل مسجد پرتاب کرده و با قدم‌های ناپاک خود حرمت این مسجد را شکستند.

وزارت خارجه ترکیه نیزدر بیانیه‌ای به شدت یورش اشغالگران صهیونیستی به مسجدالاقصی و بازداشت تعداد زیادی از نمازگزاران فلسطینی در مصلای القبلی مسجدالاقصی را محکوم و تاکید کرد: این تعرض‌ها به نمازگزاران در مسجدالاقصی در ماه رمضان به هیچ شکلی قابل قبول نیست.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه به ویژه در نوار غزه، تاکید کرد: دولت اسرائیل باید هر گونه اقدام تحریک‌آمیز و حملاتی را که می‌تواند موجب تشدید تنش در منطقه شود، فورا متوقف کند.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه برای دومین شب پیاپی به مصلای القبلی واقع در جنوب مسجدالاقصی یورش برده و با حمله به نمازگزاران آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده و تعداد زیادی از آنها را بازداشت کردند.

به گفته برخی از شاهدان عینی، پلیس رژیم صهیونیستی به سمت اعتکاف‌کنندگان بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور پرتاب کردند که در نتیجه آن تعدادی از نمازگزاران دچار مشکلات تنفسی شدند.

یورش‌های اخیر رژیم صهیونیستی محکومیت‌های گسترده کشورهای عربی و نهادهای بین‌المللی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha