• چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402011607049
  • خبرنگار : 71496

همزمان با عید پاک یهودی

ارتش رژیم صهیونیستی آماده باش اعلام کرد/ درخواست پلیس از اسرائیلی‌ها برای حمل سلاح

ارتش رژیم صهیونیستی آماده باش اعلام کرد/ درخواست پلیس از اسرائیلی‌ها برای حمل سلاح

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از تقویت و آمادگی نیروهای این ارتش در تمامی جبهه‌ها همزمان با عید پاک یهودی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در توییتر خود اعلام کرد که نیروهای این ارتش در آستانه عید پاک یهودیان در تمامی جبهه‌ها و میدان‌ها در حالت آماده‌باش هستند.

اردعی در ادامه نوشت: حضور نیروهایمان را در مسیرهای "یهودا و السامره" (کرانه باختری) تقویت کردیم و ارتش به هر حمله‌ای که از نوار غزه آغاز شود، با قدرت پاسخ داده و خواهد داد.

پلیس رژیم صهیونیستی پس از تنشی که بامداد امروز با یورش به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران و بازداشت‌ صدها تن از آنها در شهر قدس اشغالی ایجاد کرد، از شهروندان اسرائیلی که مجوز حمل سلاح دارند، خواست در تعطیلات عید پاک که عصر امروز آغاز شده و تا پایان هفته آتی ادامه دارد، هرکجا که می‌روند، سلاح‌های خود را همراه داشته باشند.
پلیس رژیم صهیونیستی از این شهروندان اسرائیلی خواست برای برپایی نمازهای عید در کنیسه‌ها مسلح بروند و زمانی هم که برای گردش از منزل خارج می‌شوند، سلاح‌های خود را همراه داشته باشند.
شاباک، پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی مدعی هستند که ده‌ها هشدار درباره برنامه‌ریزی فلسطینی برای انجام عملیات در اراضی اشغالی و در شهرک‌های واقع در کرانه باختری اشغالی برای آنها ارسال شده است.
پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در ایست‌های نظامی واقع در حدفاصل اراضی اشغالی و کرانه باختری تعداد بیشتری از نیروهای پلیس و نیروهای گارد مرزی را برای جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها به اراضی اشغالی مستقر کرده است.
همچنین مقامات این رژیم اعلام کردند که ورودی‌های کرانه باختری و گذرگاه‌های نوار غزه از عصر امروز مسدود می‌شوند.
پلیس رژیم صهیونیستی از ابتدای امروز حدود ۷۵۰۰ نیروی پلیس و نیروی گارد مرزی و نیروی داوطلب را در سراسر نقاط اراضی اشغالی به ویژه اطراف مسجد الاقصی و دیوار البراق در بخش قدیمی شهر قدس مستقر کرده است.
یک افسر پلیس عالی رتبه گفت، این حضور گسترده نیروها در کنار حفاظت از تظاهرات مخالفان و موافقان طرح کابینه برای تضعیف دستگاه قضایی، پلیس را به مرز فروپاشی رسانده است.

در حال حاضر نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در مکان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد از جمله مراکز تجاری، بازارها، تفرجگاه‌ها و سواحل مستقر هستند.

همچنین پلیس رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت مراسمی در صحن دیوار البراق که هر ساله دها هزار یهودی در آن شرکت می‌کنند، آماده می‌شود و از شهروندان اسرائیلی که قصد شرکت در این مراسم را دارند، خواسته سلاح‌هایشان را با خود بیاورند.

ارتش رژیم صهیونیستی بر تعداد نیروهای خود در کرانه باختری افزوده و سطح آماده‌باش آنها را افزایش داده است، همچنین دو گردان را به نیروهای مستقر در کرانه باختری اضافه کرده و یک گردان دیگر را فردا پنج‌شنبه به آنجا منتقل خواهد کرد.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته ده‌ها فلسطینی را بازداشت کردند.

همچنین قرار است این ارتش نیروهای خود را در خیابان‌های کرانه باختری برای حفاظت از شهرک‌ها و شهرک‌نشین‌ها مستقر کند.

این در حالی است که ده‌ها شهرک‌نشین صبح امروز چهارشنبه در میان حمایت امنیتی سفت و سخت نیروهای پلیس اشغالگر به محوطه‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد، شهرک نشینان به شکل گروه‌های ۵۰ نفره در اقدامی تحریک آمیز وارد محوطه‌های مسجد الاقصی شدند و آیین‌های تلمودی را بخش شرقی محوطه مسجد الاقصی و مقابل قبه الصخره اجرا کردند.

این در حالی است که هلال احمر قدس اعلام کرد، امروز، چهارشنبه ۱۲ تن در درگیری‌های بین پلیس اسرائیل و فلسطینی‌ها در اطراف مسجد الاقصی و خارج دیوارهای شهرک قدیمی قدس زخمی شدند که سه تن به بیمارستان منتقل شدند.

پیشتر نیز نیروهای اسرائیلی به محوطه‌های مسجد الاقصی یورش برده و نمازگزاران را وادار کردند به اجبار مسجد الاقصی را ترک کنند و محوطه‌های آن را برای شهرک‌نشینان خالی کنند.

سربازان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به مسجد الاقصی یورش برده و به شکلی وحشیانه به اعتکاف‌کنندگان حمله کردند.

در نتیجه این یورش تعدادی از شهروندان فلسطینی اعتکاف کرده در داخل مسجد زخمی شده و تنش شدیدی در شهر قدس ایجاد شد.

هلال احمر فلسطین در این رابطه اعلام کرد که سربازان اسرائیلی به کادر پزشکی اجازه ورود به مسجد الاقصی برای انتقال زخمی‌ها را ندادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha