• چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402011606813
  • خبرنگار : 50227

رییس انجمن انبوه سازان استان عنوان کرد

فرار سرمایه‌ها از بازار مسکن خوزستان در یکسال گذشته/ بی‌توجهی به راهکارهای بخش خصوصی

فرار سرمایه‌ها از بازار مسکن خوزستان در یکسال گذشته/ بی‌توجهی به راهکارهای بخش خصوصی

ایسنا/خوزستان رییس انجمن انبوه سازان خوزستان گفت: در حوزه ساخت دورنمایی از بهبود اقتصاد قابل رویت نیست از این رو سرمایه‌گذار بخش خصوصی ریسک را نمی‌پذیرد و حاضر به سرمایه‌گذاری در این بازار پر نوسان تولید مسکن نیست.

فرشید پورحاجت در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار مسکن و پیش بینی بازار در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در مورد شرایط حاکم بر بازار مسکن خوزستان و ادامه گرانی‌ها باید گفت که امیدی به برنامه‌های تصمیم‌گیران در راستای توسعه مسکن و کاهش قیمت در بازار مسکن نیست.

وی با بیان این مطلب که مدت‌هاست که درباره وضعیت نامناسب بازار مسکن در کشور و استان هشدارها داده می‌شود، اما متولیان و تصمیم‌گیران این حوزه تنها به اعلام آمار و ارقام متفاوت، بسنده می‌کنند، گفت: معتقدم روند رشد قیمت انواع نهاده‌های ساختمانی ادامه داشته و تداوم این جریان قطعا به روند ساخت و ساز آسیب خواهد زد.

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: برای فعالان بخش خصوصی ثبات اقتصادی وجود ندارد و حتی دورنمایی از بهبود اقتصاد هم قابل رویت نیست از این رو فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ریسک را نمی‌پذیرد و حاضر به سرمایه‌گذاری در این بازار پر نوسان نیستند.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های ذی‌ربط در برنامه خود سیاست‌گذاری مناسبی جهت بهبود محیط کسب و کار و اقتصاد به ویژه در زمینه تولید و قیمت مسکن را اجرایی کرده بود امروز شاهد این نابسامانی نبودیم اما اکنون شرایط پیش رو برای بازار مسکن بسیار سخت است.

پورحاجت افزود: علی رغم سیاست‌های مقطعی دولت که در راستای تحقق برنامه‌های کوتاه مدت اعلام و در برخی مواقع ناقص اجرایی شد، هنوز موانع بزرگی در بستر تولید مسکن وجود دارد و بهبودی در کسب و کارهای منتهی به این بخش حاصل نشده است و با توجه به آمارهای موجود این هدف حداقل تا پایان سال گذشته محقق نشد.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد که هیچ کس به دنبال حل موضوع مسکن و معضلات آن نیست و هیچ گاه توجهی به راهکارهای بخش خصوصی نشده و همین موضوع یکی از دلایل اصلی شکست سیاست‌ها در بخش مسکن و اقتصاد مسکن است.

پورحاجت بیان کرد: شرایط نامساعد حاکم بر بازار مسکن خوزستان دلیل اصلی خروج سرمایه‌ها از بازار پُر تقاضای تولید مسکن است به طوری که در یکسال گذشته شاهد فرار سرمایه‌ها از بازار مسکن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: برای امسال در حوزه ساخت دورنمایی از بهبود اقتصاد قابل رویت نیست از این رو سرمایه‌گذار بخش خصوصی ریسک را نمی‌پذیرد و حاضر به سرمایه‌گذاری در این بازار پر نوسان تولید مسکن نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha