• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403041107291
  • خبرنگار : 71415

واشنگتن پست: تیم بایدن دیوانه‌وار برای رفع نگرانی دموکرات‌ها تلاش می‌کند

واشنگتن پست: تیم بایدن دیوانه‌وار برای رفع نگرانی دموکرات‌ها تلاش می‌کند

واشنگتن پست از تلاش شدید تیم کارکنان جو بایدن برای فرونشاندن آشوب و طغیان در حزب دموکرات در واکنش به خطاها و گاف‌های فاجعه‌بار این رئیس جمهور آمریکا در مناظره پنجشنبه شب با دونالد ترامپ خبر داده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت، متحدان «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴  طی چند روز گذشته در سطح علنی به شدت تلاش داشته‌اند خطاهای بایدن در مناظره پنجشنبه مقابل رقیب جمهوریخواهش، «دونالد ترامپ» را کم اهمیت جلوه دهند. آنها برای این منظور از افراطی بودن نگرانی و اضطراب دموکرات‌ها نسبت به این مناظره حرف زده‌اند، افزایش کمک‌های اهداکنندگان مالی به ستاد بایدن را «رکوردشکن» دانسته‌اند و به فهرست بلندبالای روسای جمهور اسبقی که در زمان اولین مناظره‌های ریاست جمهوری‌شان ضعیف نشان دادند، اشاره کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی اما تیم بایدن در سطح خصوصی گفتگوهای تلفنی متعدد داشته تا حامیان مالی مضطرب دموکرات‌ها و قانونگذاران نگران کنگره را آرام کنند و همزمان خودشان را برای یک جدال نه فقط بر سر احتمال برد یا باخت بایدن در انتخابات ماه نوامبر آتی بلکه همچنین بر سر اینکه اصلا بایدن نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات باشد یا نه آماده می‌کنند.

واشنگتن پست: تیم بایدن دیوانه‌وار برای رفع نگرانی دموکرات‌ها تلاش می‌کند
مناظره پنجشنبه شب

واشنگتن پست معتقد است، بسیج همه‌جانبه نزدیکان بایدن برای نجات کاندیداتوری او یکشنبه در اقامتگاه کمپ دیوید همزمان با تشویق شدن این رئیس جمهور آمریکا توسط خانواده‌اش برای باقی ماندن در رقابت ادامه پیدا کرد و به نظر می‌رسد این تلاش‌ها دست کم به طور موقت، شک و تردیدهای علنی نسبت به کفایت بایدن را فرونشانده و کمی زمان برای او خریده‌ است اما همچنان دستیاران، حامیان و اعضای خانواده بایدن تلاش دیوانه‌وار و شدیدشان برای مهار تبعات عملکرد ضعیف او در مناظره با ترامپ را ادامه می‌دهند. این روزنامه آمریکایی نوشت که کارزار انتخاباتی بایدن را حالا می‌توان به عنوان یک نمونه مطالعاتی از کارزاری که درگیر بحران می‌شود در نظر گرفت.

منابع مطلعی که نامشان را فاش نساختند به واشنگتن پست تصریح کردند رئیس جمهور آمریکا به طور کامل متعهد به باقی ماندن در رقابت انتخاباتی شده اما این رئیس جمهور آمریکا همچنان از دستیاران و متحدانش درباره تبعات عملکردش در مناظره پرس و جو می‌کند. او از بابت مقالات و درخواست‌هایی بر مبنای توصیه به او برای کنار رفتن از رقابت انتخاباتی اظهار نگرانی و ناخرسندی کرده است.

«تام هارکین»، سناتور سابق دموکرات از ایالت آیووا، یکی از جدیدترین دموکرات‌هایی است که روز جمعه با نوشتن یادداشتی به دوستانش از بابت تبعات عملکرد فاجعه‌بار جو بایدن در مناظره با دونالد ترامپ هشدار داد. او در این یادداشت تصریح کرد: «مناظره فاجعه‌ای بود که بایدن نخواهد توانست بعد از آن خودش را بازیابی کند.» او از قانونگذاران دموکرات خواست مشترکا رئیس جمهور آمریکا را تشویق به کنار رفتن از رقابت انتخابات کنند.

واشنگتن پست: تیم بایدن دیوانه‌وار برای رفع نگرانی دموکرات‌ها تلاش می‌کند
وضعیت وخیم جسمانی بایدن باعث شده در برخی مواقع بی‌تحرک بایستد

هارکین که زمانی در مجلس سنا در کنار بایدن برای بیش از ۲ دهه کار کرده است در مصاحبه‌ای گفت: «من فکر می‌کنم رئیس جمهور آمریکا باید کنار رفته و بگذارد کنوانسیون حزب دموکرات یک کاندیدای جدید را به جایش انتخاب کند.»

با وجود همه درخواست‌هایی که از سوی چهره‌های دموکرات برای کنار رفتن بایدن از رقابت انتخاباتی مطرح شد اما تا یکشنبه شب هیچ مقام دولتی برجسته دموکراتی درخواست کنار رفتن بایدن را از رقابت مطرح نکرده است. متحدان رئیس جمهور آمریکا در ضمن تلاش‌هایشان برای مهار موج نگرانی‌های فزاینده درباره شانس انتخاباتی او اما به این نکته اشاره کرده‌اند.

چند منبع مطلع دیگر نیز می‌گویند رئیس جمهور آمریکا و اطرافیانش در مواجهه با این تلاطمات تلاش دارند خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند و می‌گویند بایدن در طول عمرش توانسته بحرانهای شخصی و سیاسی متعدد را تحمل کند.

بایدن قرار است در ادامه این هفته به کاخ سفید برگشته و از جشن موسوم به «چهارم ژوئیه» میزبانی کند. در روزهای آینده عملکرد بایدن در حالی که در طول مناظره با ترامپ مکررا رشته افکارش را از دست می‌داد و مکث‌های غیرعادی داشت شدیدا از سوی رای‌دهندگان و قانونگذاران رصد و تحلیل خواهد شد.

برخی دموکراتهای مطرح دیگر علنا با وجود اذعان به عملکرد بد رئیس جمهور آمریکا در مناظره با ترامپ باز هم از او حمایت کرده‌اند.

«حکیم جفریز»، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا به ام.اس.ان.بی.سی گفت، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا درگیر گفتگوهایی بر سر آینده کاندیداتوری بایدن در انتخابات هستند. او گفت با توجه به تعطیلات مجلس نمایندگان آمریکا در هفته آینده به مناسبت جشن چهارم ژوئیه، در این مدت نیز گفتگوهای آنها با تلفن و در فضای مجازی ادامه خواهد یافت.

او گفت: «عملکرد بایدن در پنجشنبه شب مطمئنا یک پسرفت بود اما البته من معتقدم که پسرفت‌ها چیزی بجز زمینه‌ای برای یک بازگشت نمی‌توانند باشند.»

تعدادی از دموکرات‌ها نیز علنان درباره سن و توانمندی جسمانی بایدن ابراز نگرانی می‌کنند در حالی که برخی دیگر از آنها سکوت اختیار کرده و منتظر دیدن نتایج نظرسنجی‌ها هستند تا نظرشان را اعلام کنند.

واشنگتن پست: تیم بایدن دیوانه‌وار برای رفع نگرانی دموکرات‌ها تلاش می‌کند
بایدن

«جیمی راسکین»، نماینده دموکرات کنگره روز یکشنبه به ام.اس.ان.بی.سی گفت: «عملکرد جو بایدن در مناظره دچار یک مشکل بزرگ بود. در تمامی سطوح حزب ما گفتگوهای مفصل و جدید و صادقانه در این باره در جریان است.»

در روزهای بعد از مناظره چهره‌های تاثیرگذاری از جمله تحلیلگران برجسته و نیویورک تایمز شامل توماس ال فریدمن، نیکولاس کریستو و جو اسکاربورو به همراه دیوید رمنیک، دبیر این نشریه از بایدن خواستند یا دست کم از رقابت انصراف داده یا به طور جدی به این کار فکر کند.

صبح یکشنبه «آر.تی رایبک»، معاون رئیس سابق کمیته ملی حزب دموکرات در پستی در فیسبوک گفت، مردم باید رهبران دموکرات‌ها را تحت فشار بگذارند که او را از نامزدی حزب برای ریاست جمهوری کنار بگذارند.

اما رهبران کنونی این کمیته در یک اجلاس مجازی در روز شنبه  از اعضایشان خواستند همچنان به بایدن پایبند باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha