• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401121007752
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری سقز:

وضعیت پرونده های بلاتکلیف با جدیت مشخص شود 

 وضعیت پرونده های بلاتکلیف با جدیت مشخص شود 

ایسنا/کردستان رییس کل دادگستری استان کردستان، ضمن تقدیر از ساماندهی شعب قضایی شهرستان سقز  بر صدور آرای قضایی متقن و مستدل توسط قضات استان تاکید کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امروز، در دیدار با رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، قضات و کارکنان اداری دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان سقز، وضعیت دادگستری این شهرستان  را منظم، مرتب و سامان یافته توصیف کرد و اظهارداشت: کاهش موجودی پرونده ها و متعارف شدن شعب در دادگستری سقز سبب شده تا رضایتمندی مردم از دادگستری به شکل قابل توجهی ارتقا یابد و اطاله دادرسی کاهش یابد. 

  وی، کاهش موجودی پرونده ها در دادگستری سقز را فرصت بسیار مناسبی برای قضات در جهت صدور آرای متقن دانست و افزود: قضات باید با مطالعه علمی به روز سعی کنند آرای مستدل و متقن صادر کنند که این موضوع مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه است.  

وی همچنین بر لزوم مشخص شدن وضعیت پرونده های بلاتکلیف و تکریم ارباب رجوع در حوزه های قضایی استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: درخواست های زندانیان باید خارج از نوبت توسط قضات رسیدگی شود.  

رئیس کل دادگستری استان کردستان نرخ صلح و سازش در شهرستان سقز را پایین تر از میانگین کشوری ذکر کرد و افزود: میانگین کشوری صلح و سازش 40 درصد است که می طلبد تا قضات و کارکنان شورای حل اختلاف سقز در این راستا تلاش و اهتمام بیشتری در جهت مصالحه و ایجاد سازش میان مردم داشته باشند.  

حجت الاسلام حسینی از اضافه شدن کارکنان اداری جدیدالاستخدام در روزهای آینده به دادگستری سقز خبر داد و افزود: با توجه به کمبود شدید فضای فیزیکی در این حوزه قضایی، مدیریت دادگستری کل استان با جدیت پیگیر تامین اعتبار لازم جهت تکمیل و بهره برداری از ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب سقز است. 

همچنین در ابتدای این جلسه، معاونین رئیس کل دادگستری استان کردستان مطالبی را در خصوص حوزه قضایی سقز بیان داشته و نمایندگانی از قضات، کارکنان اداری و شورای حل اختلاف سقز به بیان نقظه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha