• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401121007585
  • خبرنگار : 50189

ایسنا از اقدامات شهرداری در آستانه سال نو گزارش می‌دهد

از اجرای ۴۰ سفره هفت سین و المان در شهر کرمان تا بهسازی و بازسازی شهربازی

از اجرای ۴۰ سفره هفت سین و المان در شهر کرمان تا بهسازی و بازسازی شهربازی

ایسنا/کرمان در آستانه سال نو و بررسی میزان آمادگی شهرداری کرمان برای استقبال از عید نوروز امروز ۱۰ اسفندماه جمعی از خبرنگاران از پروژهای شهرداری بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، پارک حاشیه ای شهدای فاطمیون با رویکرد اقامت مسافرانی که قصد استفاده از هتل ها و مهمانسراها را ندارند، در زمینی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع احداث شده که در آن پیاده راه سلامت به طول ۸۰۰ متر وجود دارد. گفتنی است که در این پارک از موزائیک درجا استفاده شده است و با این اقدام سرعت اجرا، چهار برابر و مقاومتش نیز افزایش یافته است.

۱۵ سال پیش برای جلوگیری از تصرف این زمین شهرداری اقدام به کاشت ۴۵۰ اصله درخت کرد و اکنون به پارک فاطمیون تبدیل شده است.

در این پارک ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی عمومی و یک چشمه سرویس بهداشتی ویژه معلولین و دو حمام تعبیه شده است.

وسایل تفریحی آن در حال نصب است اما با توجه به اینکه طبق قانون باید دستگاه های دولتی همه خریدهای خود را از طریق سامانه ستاد انجام دهند و باتوجه به تغییر نرخ ارز کارهای روشنایی این پارک عقب افتاده است.

بزرگترین مجموعه تولید گل و گیاه جنوب شرق در کرمان

محمود ایرانمنش معاون خدمات شهری شهرداری کرمان در حاشیه بازدید از مرکز تولید گل و گیاه شهرداری گفت: درخت غیرمثمر نداریم. بعضی درختان میوه دارند و برخی میوه ندارد و سیاست شهرداری این است که درختانی را کاشت کند که ثمر زیادی دارند.

او افزود: در این مجموعه تعداد زیادی از درختان میوه مانند انگور، زیتون، عناب و ... پرورش داده و در برخی از نقاط شهر کاشت خواهند شد و اینجا یک مجموعه بی‌نظیر در جنوب شرق است.

رئیس هیئت مدیره سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان نیز گفت: مجموعه گل و گیاه در زمینی به وسعت ۱۵ هکتار احداث شده و آب آن از طریق چاه تامین می شود و فقط در نهالستان آن هر فصل حدود دو میلیون نهال تولید می شود.

به گفته او، ۷۰ درصد تولیدات گل و گیاه مورد نیاز در این مجموعه تهیه می شود و برخی از نهال‌ها به دلیل شرایط آب و هوایی از استان های دیگر خریداری می شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان با بیان این مطلب که ۴۷ شاسی در این مجموعه است، اظهار کرد: ۸۰۰۰ قلمه شمشاد ترون فقط در یک شاسی پرورش داده می شود و حدود ۲۰۰۰ قلمه درختان مثمر و ۴۵۰ هزار درخت زینتی نیز تولید می شود.

اجرای بزرگترین محور "نور و رنگ" در دریاچه جنگل قائم

هادی کاربخش معاون سیما و منظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان نیز در ادامه بازدیدها گفت: کارگاه زیباسازی از سال گذشته کار خودش را آغاز کرده و با کمترین هزینه بهترین المان‌های باکیفیت مثل سفره هفت سین و ... در اینجا ساخته می شود.

او از ساخت بالغ بر ۴۰ سفره هفت سین و المان متنوع در سطح شهر کرمان در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: برای استقبال از بهار سال جدید که مقارن با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان است، اجرای بزرگ‌ ترین محور "نور و رنگ" به طول یک کیلومتر در دریاچه جنگل پردیسان قائم را اجرا خواهیم کرد.

کاربخش تصریح کرد: بزرگ ‌ترین المان شهری را به طول ۱۵ متر و ارتفاع چهار متر، به نام المان "کتاب و فرهنگ و هنر" در ایام نوروز اجرا خواهیم کرد.

به گفته او، دو سفره هفت سین با موضوع "پسماند" و "آتش‌نشانی" با الگوگیری از وسایل و تجهیزات موجود در این سازمان‌ها، در سطح شهر اجرا خواهد شد. ضمن آنکه المان "ماه و ماهی" و المان هایی با موضوعات ماه رمضان در عید نوروز در کرمان اجرا خواهد شد.

اضافه شدن ارابه به شهربازی کرمان

محمود ایرانمنش معاون خدمات شهری شهرداری کرمان نیز گفت: سرویس بهداشتی در برخی از مناطق شهر نصب می شود که در برخی از مکان‌ها دائمی و برخی سیار هستند.

شهربازی کرمان با وسعت هشت هکتار در بلوار ۲۲ بهمن قرار دارد و محمود ایرانمنش معاون خدمات شهری شهرداری کرمان، درباره آن بیان کرد: از ۳۳ سال پیش که شهربازی کرمان افتتاح شده کارهای عمرانی خاصی در آن انجام نشده بود اما در چند ماه گذشته طرح جامع و کاملی برای آن تدوین و در حال اجراست به طوریکه فاز دومی به شهربازی اضافه می شود و ورودی دوم که تونل نور است، در آن ایجاد شده است.

او با بیان این مطلب که همزمان با تعطیلی شهربازی کارهای بهسازی، بازسازی، عمرانی و نورپردازی آن آغاز شد، تصریح کرد: در فاز دوم لوازم و اسباب بازی برای رده های سنی مختلف در نظر گرفته شده و "ارابه" که در خاورمیانه نمونه آن وجود ندارد در این مجموعه تعبیه شده ضمن آنکه صندلی پرنده و ترن خانواده به آن اضافه شده است.

طبق اعلام معاون خدمات شهری شهرداری کرمان، شهربازی کرمان ظرفیت برگزاری مراسم ملی با حضور حدود ۴۰۰۰ نفر را دارد.

شهربازی کرمان از ساعت ۱۸ تا یک بامداد فعال است و در ایام عید نوروز بعد از افطار هر شب جشن در آن برگزار خواهد شد.

 برپایه این گزارش، دو چشمه سرویس بهداشتی ویژه معلولین نیز راه اندازی شده و ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی برای استفاده عموم وجود دارد.

رضا میرزایی مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان نیز در این بازدید گفت: ۱۸۱ دستگاه اتوبوس داریم که ۸۰ مورد آن فعال هستند و ۲۷ دستگاه در حال بازسازی و ۹ مورد در حال پلاک شدن هستند. روزانه حدود ۴۶ هزار مسافر را باید توسط ۸۰ دستگاه جابجا کنیم.

او با یادآوری خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس در سال گذشته، عنوان کرد: سال ۹۵ حدود ۱۵۰ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی فعال بوده اما اکنون حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس می توانند کار کند.

او در پایان گفت: قیمت اتوبوس معمولی حدود پنج میلیارد تومان و اتوبوس برقی حدود ۱۳ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha