• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401120805778
  • خبرنگار : 50300

مدیرکل دفتر نظارت و سنجش نهضت سوادآموزی عنوان کرد

جزئیات اجرای طرح کلاس‌های تلفیقی نهضت سوادآموزی

جزئیات اجرای طرح کلاس‌های تلفیقی نهضت سوادآموزی

ایسنا/خوزستان مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزیابی تحصیلی سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کلاس‌های تلفیقی سوادآموزی به علت پراکندگی و کم شدن تعداد سوادآموزان خبر داد.

مهدی نامجومنش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی با توجه به پراکندگی و کم شدن سوادآموزان، امسال رویکردی را در نظر گرفت که براساس آن، به جای اینکه آموزش‌دهندگان در هر کلاس یک تا سه نفر را جذب کنند، برای برگزاری کلاس‌های تلفیقی اقدام شد.  

وی با بیان اینکه در اجرای کلاس‌های تلفیقی نهضت سوادآموزی دو هدف اصلی دنبال شده است، افزود: پیش از این،‌ آموزش‌دهندگان شکایت می‌کردند که نمی توانند به عنوان مثال ۱۰ سوادآموز را در دوره انتقال پیدا کنند و وقتی تعداد به حد نصاب نرسد کلاس تشکیل نمی‌شود. به این دلیل، کلاس تلفیقی متشکل از سوادآموزان در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم  است.

مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزیابی تحصیلی سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هدف این است که کلاس‌های سوادآموزی برگزار شوند و کلاس‌ها منعطف شوند تا در جاهایی که تعداد سوادآموزان در دوره انتقال کم است، از ظرفیت سوادآموزان دوره تحکیم استفاده شود.

وی با اشاره به سال تحصیلی  سود آموزان گفت: کلاس‌ها از اول  آذرماه در حال برگزاری است و تا ۱۵ اسفندماه ادامه دارد.  

نامجومنش گفت: در کلاس‌های تلفیقی آموزش‌دهندگان می‌توانند حداقل  ۹ سوادآموز را در  سه دوره جذب کنند و کلاس تلفیقی ایجاد کنند. این کلاس می‌تواند در دو دوره زمانی صبح و بعد از ظهر برگزار شود و یا حتی در دو مکان و یا دو روستای متفاوت اجرا شود. در واقع این انعطاف ایجاد شده است تا آموزش‌دهندگان بتوانند از ظرفیت موجود استفاده کنند و بقیه سوادآموزان نیز جذب شوند.

وی در خصوص میزان باسوادی در سطح کشور عنوان کرد: به مقوله با سوادی می‌توان از چند جنبه نگاه کرد. با توجه به آخرین سرشماری در سال ۹۵ برگزار شد و بنا بر برآوردهای مرکز آمار در حال حاضر، درصد باسوادی در کشور در کل در بازه سنی ۶ سال به بالا ۹۰.۲ درصد اعلام شده است.

نامجومنش در پایان گفت: جامعه هدف سازمان نهضت سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است. برآورد سازمان از باسوادی در این بازه سنی، ۹۷.۱ درصد است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha