• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070301848
  • خبرنگار : 71234

قالیباف: گزارش مجلس درباره معدن طبس بدون کوچکترین مماشات تهیه می‌شود

قالیباف: گزارش مجلس درباره معدن طبس بدون کوچکترین مماشات تهیه می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس گزارش دقیقی از علل وقوع حادثه معدن طبس تهیه خواهد کرد و در این زمینه بدون کوچکترین مماشات به نمایندگان و مردم گزارش خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در نطق پیش از دستور خود گفت: حادثه معدن طبس عمیقا قلب ما و ملت شریف ایران را به درد آورده است. هیچ کارفرما و یا مسئولی حق ندارد هر سطحی از حوادث دردآور این‌چنینی را اقتضای کار و یا غیرقابل اجتناب بداند.

وی افزود: کمیسیون صنایع مجلس و آقای نیکزاد به عنوان نماینده ویژه اینجانب به همراه نماینده طبس در میدان در روند تصمیم گیری ها و فرایند امدادرسانی نظارت کرده و گزارش دقیق از علل وقوع حادثه تهیه خواهند کرد؛ در این زمینه بدون کوچکترین مماشات به نمایندگان ملت و مردم شریف ایران گزارش خواهیم داد.

رییس مجلس تاکید کرد: آیین نامه ایمنی در معادن مصوب سال ۱۳۹۱ زینتی و صوری نیست و باید مو به مو و با دقت رعایت شود.

قالیباف اضافه کرد: مجلس و قوه قضاییه پاسدار رعایت قانون هستند و در این زمینه سخت‌گیرانه برخورد خواهند کرد؛ حق اولیه کارگر، کار در شرایط ایمن و استاندارد است و هیچ بهانه‌ای برای زیرپاگذاشتن این حق مسلم وجود ندارد. به خانواده‌های عزیز معدن‌چی‌های جان‌باخته صمیمانه تسلیت و تعزیت می‌گویم.

رژیم خبیث صهیونیستی بی‌آبروترین جنایتکار تاریخ تمدن انسانیت است

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران ترور و کشتار جمعی مردم لبنان در حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی و بمباران منازل مردم بی‌دفاع را به شدت محکوم می‌کند و مراتب همدردی ملت شریف ایران را به قربانیان این حادثه ابلاغ می‌کنم و یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم. همچون گذشته حامی و همراه دولت و ملت سربلند لبنان هستیم و برای شفای عاجل مجروحان دعا می‌کنیم.

قالیباف تاکید کرد: رژیم خبیث صهیونیستی ثابت کرده بی‌آبروترین جنایتکار تاریخ تمدن انسانیت است. آن‌ها بی‌پروا کودکان را به قتل رسانده و نسل کشی می‌کنند و با عملیات‌های تروریستی کور، بی‌گناهان را به کام مرگ می‌کشانند و به این اقدامات افتخار می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام این‌ها در حالی است که عاملان این جنایات در کنگره آمریکا و مقابل چشم مردم جهان ایستاده تشویق می‌شوند تا تمام ارزش‌های انسانی به سخره گرفته شود. آمریکا و اتحادیه اروپا فقط زمانی بر قوانین بین‌المللی تاکید می‌کنند که برای آن‌ها و متحدانشان نفعی داشته باشد اما در نهایت هیات حاکمه آمریکا حاضر است بشریت را به پای منافع نظامی، صنعتی و صهیونیسم بین‌المللی قربانی کند.

رژیم صهیونیستی رفتنی است

رییس مجلس بیان کرد: رژیم صهیونیستی رفتنی است چراکه ظلم پایدار نمی‌ماند و پس از آن مردم جهان آمران و عاملان این جنایات را محاکمه خواهند کرد. باید دولت‌های اسلامی بیدار شوند؛ اگر برای آن‌ها برادری بین مسلمان کافی نیست، غیرت علوی داشته باشند و قدرت خود را با محور مقاومت هم‌افزا کنند.

وی تاکید کرد: باید ماشین کشتار صهیونیستی با همراهی تمام کشورها و عدالتخواهان جهان بخصوص دولت‌های مسلمان متوقف شود و هرچه زودتر صلح در غزه برقرار گردد.

رییس مجلس همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با درود به روح ملکوتی امام راحل و شهدای گرانقدر دفاع مقدس گفت: جهاد و رشادت آن دلیرمردان جوانمرد، ملت ایران را در پیشگاه تاریخ سربلند و روسفید کرد؛ یاد و خاطره آن‌ها گرامی باد.

وی افزود: قدردان مجاهدت شهیدان زنده ایران اسلامی، مجاهدان نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزرات دفاع هستیم؛ خداوند پشتیبان شما باشد که پشتیبان ملت هستید.

قالیباف در پایان با تبریک آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به تمامی دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید ابراز امیدواری کرد که سال تحصیلی جدید سالی پربرکت همراه با موفقیت و پیشرفت‌های علمی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha