• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070201229
  • خبرنگار : 50649

پیاده‌راه سلامت شیراز ساماندهی می‌شود

 پیاده‌راه سلامت شیراز ساماندهی می‌شود

ایسنا/فارس نشست بررسی مشکلات فرهنگی و اجتماعی پیاده‌راه سلامت در بلوار شهید چمران شیراز به منظور ساماندهی این منطقه برای ارائه خدمات بهتر به عموم شهروندان امروز، ۲ مهرماه در دفتر شهردار منطقه ۶ این کلان‌شهر برگزار شد.

معاون صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان فارس در حاشیه این نشست گفت: به دستور رئیس کل دادگستری استان فارس، موضوع ساماندهی و رفع مشکلات موجود در پیاده‌راه سلامت شهر شیراز با حضور مدیران عالی در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستانی مرکز استان مورد بررسی قرار گرفت.

ابراهیم ابراهیمی اظهار کرد: در این کارگروه مقرر شد کمیته‌ای با حضور مدیران دستگاه‌های مسئول، با محوریت شهرداری شیراز و نظارت رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تشکیل شود و مشکلات پیاده راه مجددا بررسی، تقسیم کار دستگاه‌ها و نهادها با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مشخص انجام شود که ظرف مدت یک ماه آینده مشکلات موجود مرتفع شوند.

وی همچنین گفت: تقسیم کار بر منطبق با مقررات بوده و بر اساس مصوبات کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه انجام شده و شهرداری منطقه ۶ به صورت ویژه، پیگیری‌های خود را آغاز کرده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات پیاده راه مذکور، احداث نمازخانه، بهبود وضعیت روشنایی در نقاط کور، محدودسازی کردن دسترسی محیط های اطراف به مجموعه، نصب فنس، ساماندهی دست‌فروشان و موتور سیکلت سواران جهت جلوگیری از ورود به پیاده‌راه و افزایش دوربین‌های پایش تصویری و… در حال انجام است؛ همچنین مقرر شد نهادهای امنیتی اقدامات لازم را بر اساس نیاز مجموعه برنامه‌ریزی کنند.

شهردار منطقه ۶ شیراز نیز گفت: پیاده‌راه سلامت از بزرگترین ظرفیت‌های گردشگری شهر شیراز است و با توجه به حجم زیاد استفاده‌کنندگان از این مکان، چالش‌ها و مخاطرات فراوانی دارد.

مسعود قادری افزود: در راستای رفع این موضوعات و بهسازی فیزیکی، کالبدی و فرهنگی پیاده‌راه دستگاه‌ها و مقامات شهر شیراز در تلاش هستند تا پیاده‌راه مکانی امن، سرزنده و قابل استفاده برای عموم باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: با توجه به رسالت و هدف احداث پیاده‌راه سلامت و لزوم امن بودن این فضا جهت استفاده خانواده‌ها باید اقداماتی کالبدی ایجاد شود که نیل به این اهداف نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف با یکدیگر است.

مسعود زارعی با اشاره به شروع عملیات توسط شهرداری در راستای رفع نواقص و آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی، محیطی و بهسازی پیاده راه سلامت افزود: طبق مصوبات جلسه امروز مقرر شد ظرف مدت یک ماه نتایج در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان فارس ارائه شود.

 وی افزود: مقرر شده معاونت فرهنگی شهرداری شیراز ظرف مدت ۲۰ روز برنامه مواکب موجود در پیاده‌راه و برنامه امور فرهنگی را طبق زمان‌بندی مشخص ارائه کند.

 به گزارش ایسنا، طبق مصوبات جلسات قبل در مجتمع فرهنگی شهید قدوسی و مطابق دستور رئیس کل دادگستری جهت جلوگیری از هرگونه بزه و اخلال در آرامش عمومی، مراقبت از نظم و برخورد با تهدیدکنندگان سلامت شهروندان، فرماندهی انتظامی و فرماندهی سپاه فجر استان فارس نهایت همکاری با شهرداری را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha