• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401120604191
  • خبرنگار : 50183

استاندار:

قرارگاه قرآنی ماه رمضان در کرمانشاه تشکیل می‌شود

قرارگاه قرآنی ماه رمضان در کرمانشاه تشکیل می‌شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از تشکیل یک قرارگاه قرآنی به منظور برگزاری باشکوه برنامه‌های قرآنی استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

 دکتر محمد طیب صحرایی در نشست برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان که با حضور دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی باید نسبت به انجام وظایف خود در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در استان تلاش بیشتری و موثری کنند.

وی تاکید کرد: برای ترویج و گسترش امور قرآنی در جامعه باید یک پیوست رسانه‌ای قوی در ابعاد مختلف با نگاه تبیینی شکل بگیرد و این موضوع هم برای خانواده‌ها تبیین شود که زندگی زیبا و خانواده خوب در گرو توجه به دستورات و برنامه‌های قرآن است.

مقام عالی استان با بیان اینکه امروز وظیفه مدیران و مسئولین دمیدن روح امید در جامعه است، اظهار داشت: کتاب روح بخش قرآن امید و بالندگی را در جامعه ترویج می دهد، بنابراین لازم است مدیران فرهنگی در امورات مربوط به جامعه قرآنی در استان پیشگام و پیشقدم باشند و با یک کار جهادی و هم افزایی برای شکل گیری فضای مناسب و ایده‌آل قرآنی در ماه مبارک رمضان بکوشند.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت تشکیل قرارگاه قرآنی استان تاکید کرد و گفت: این قرارگاه باید با محوریت دستگاه‌های فرهنگی مانند اداره ارشاد، اوقاف و تبلیغات اسلامی تشکیل شود و ضرورت دارد نسبت به اجرای برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان با انجام کار فراگیر و ایده آل اقدامات لازم شکل بگیرد.

صحرایی ادامه داد: این قرارگاه باید تا پایان ماه مبارک رمضان حمایت و پشتیبانی شود و حتی بعد از ماه مبارک نیز فعالیت آن برای گسترش برنامه‌ها و فرهنگ قرآنی در جامعه ادامه داشته باشد و برای این کار باید تمامی ظرفیت‌ها بسیج شود.

 استاندار کرمانشاه در این جلسه از اداره کل آموزش و پرورش خواست که برنامه ویژه ای برای پرورش و رشد قاریان دانش آموزش و گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس در نظر بگیرد و در این زمینه از ظرفیت قاریان مطرح استان استفاده کند.

همچنین در این جلسه هماهنگی کلی برای اجرا و پخش تلویزیونی برنامه های مردمی جمع و جزخوانی قرآن کریم، برپایی مجالس قرائت قرآن در سطح استان، مسابقات قرآنی و ... انجام شد.

دکتر محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم بر ضرورت حمایت از قاریان استان تاکید و اظهار کرد: استان کرمانشاه قاریان ارزشمند و کم نظیری دارد که باید ضمن استفاده از ظرفیت و پتانسیل ویژه آنان در ترویج فرهنگ قرآنی، حمایت‌های لازم از آنان هم به عمل آید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha