• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401120603842
  • منبع : نمایندگی گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان:

المان های شهری قبل از ساخت در شورای فرهنگ عمومی گیلان بررسی شوند

المان های شهری قبل از ساخت در شورای فرهنگ عمومی گیلان بررسی شوند

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، با انتقاد از برخی المان سازی های شهری، گفت: المان های شهری قبل از ساخت و نصب باید در شورای فرهنگ عمومی استان مورد بررسی و مشورت قرار بگیرد و سپس عملیاتی شود.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۶ اسفند ماه در شورای فرهنگ عمومی استان گیلان، تاسیس بنیاد میرزا کوچک خان جنگلی را یکی از اقدامات فرهنگی لازم دانست و اظهار کرد: در گذشته ارگان ها و سازمان ها و نهادهای مختلف به صورت غیر متمرکز و ناهماهنگ اقدام به بزرگداشت میرزا کوچک و نهضت جنگل می کردند، اما باید برنامه ها را یکی کنیم تا به نتیجه مورد نظر برسیم.

وی با بیان اینکه گزارش عفاف و حجاب به صورت ماهانه از دستگاه ها دریافت می شود، تصریح کرد: مدیران استانی با همکاری دادستان و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عفاف و حجاب اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه از دستگاه های فرهنگی خواست امور قرآنی را به ویژه در حوزه آموزش و پرورش جدی بگیرند و گفت: متاسفانه به مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان خیلی کم توجه کردیم؛ این در حالی است که کشورهای جنوب شرقی آسیا سرمایه گذاری کلانی در امر آموزش و پرورش دارند که هم تراز دانشگاه است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه اگر زیربناهای جامعه درست شود، بخش عمده مشکلات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نیز رفع می شود، خاطرنشان کرد: تربیت باید از آموزش و پرورش آغاز شود، زیرا آموزش و پرورش زیربناست.

وی با اشاره به دغدغه مالی دستگاه ها، ادامه داد: دستگاه ها بودجه های فرهنگی را بر حوزه کودک و نوجوان متمرکز کنند و نظارت را در امر آموزش و مربیان جدی بگیرند.

آیت الله فلاحتی همچنین به شهرداری ها توصیه کرد از نمادهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و مذهبی هر منطقه در سطح شهر استفاده کنند و متذکر شد: گردشگران به محض ورود به استان و شهرستان باید با تابلوها و مجسمه ها و المان های بومی آشنا شوند.

وی با انتقاد از نصب برخی المان ها در سطح میادین و خیابان ها، اضافه کرد: متاسفانه برخی از المان های شهرداری اصلا با فرهنگ ما تطابق ندارد؛ این در حالی است که نه تنها المان ها باید بومی و ملی باشد، بلکه باید مولفه های تربیت دینی را به همراه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به داشته های فرهنگی و هنری و معماری ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: باید تولیدات ایرانی را با برند «ساخت ایران» به دنیا صادر کنیم تا جهانیان با واژه های فارسی نیز آشنا شوند.

وی همچنین از شهرداری های استان خواست برای زیباسازی و فضاسازی شهری از مشورت دستگاه های فرهنگی و هنری و دینی کمک بگیرند و تاکید کرد: المان های شهری قبل از ساخت و نصب باید در شورای فرهنگ عمومی استان مورد بررسی و مشورت قرار بگیرد و سپس عملیاتی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha