• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401120403068
  • منبع : نمایندگی مازندران

مازندران با پاکسازی جاده‌های بین شهری به استقبال مسافران نوروزی رفت

مازندران با پاکسازی جاده‌های بین شهری به استقبال مسافران نوروزی رفت

ایسنا/مازندران معاون عمرانی استاندار مازندران، از تدوین برنامه‌های جامع در راستای پاکسازی جاده‌های بین شهری و ارتباطی این استان درآستانه بهارطبیعت واستقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

رضا علیخانی امروز در حاشیه اجرای طرح پاکسازی زباله در جاده ارتباطی آمل به محمودآباد به خبرنگار ایسنا گفت: در اجرای این طرح، شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی همه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران روستاها ابلاغ شده است.

وی، محور برنامه‌های نوروزی و ابلاغی به شهرستان‌ها را در سه حوزه اعلام و در تشریح این حوزه‌ها، گفت: در حوزه حمل ونقل عمومی درون شهری برای جلوگیری از اذحام و ترافیک جاده‌ای برای آسان شدن در ترددها و فراهم کردن پارکینگ خودروها برای مسافران واستفاده بهینه از کاربری‌های شهری و برپایی بازارچه های خرید وفروش عیدانه اعلام کرد.

مازندران با پاکسازی جاده‌های بین شهری به استقبال مسافران نوروزی رفت

معاون عمرانی استاندارمازندران با اشاره به اینکه محور دیگر ابلاغی برای آماده سازی شهرها برای نوروز۱۴۰۲ گفت: در حوزه سیما و منظر شهری، با رنگ آمیزی جدول‌ها، نرده‌ها، پل‌ها، نور پردازی و زیبایی آرایی شهری، المان‌های نوروزی، ایجاد اسکان موقت برای مسافران  و همچنین تمهیدات ویژه برای شرایط نابهنگام در برون حوادث پیش‌بینی نشده است.

علیخانی در خصوص محور سوم این ابلاغیه نیز افزود: جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد و بلاصاحب است که انتظار می‌رود درهفته‌های پایانی اسفند، این حیوانات از منظر عمومی و شهری جمع آوری و به مکان‌های نگهداری انتقال داده شود.

 عملکرد مدیران در اجرای طرح زیباسازی مازندران

معاون عمرانی استاندارمازندران با اشاره به اینکه در اجرای طرح پاکسازی زباله در جاده‌ها و مسیرهای بین شهری، عملکرد فرمانداران، شهرداران، بخشداران و حتی دهیاران مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: البته در این ابلاغیه زمان برای فرمانداران، شهرداران، راهداری، بخشدران و دهیاران مبنی بر پاکسازی معابر تعیین شده تا از همه امکانات دولتی و بخش خصوصی بکارگیری و منظرعمومی شهری و بیرون شهری زیباسازی و پاکسازی شود.

علیخانی همچنین، نسبت به وجود بساط تولیدات و تجهیزات برخی واحدهای تولیدی درمسیرجاده‌ها، نسبت به جمع‌آوری این وسایل تذکر داد و افزود: فرمانداران و بخشداران به مالکان این مراکز تذکر بدهند تا در راستای پوشش نمای محل جمع‌آوری از دید انظار عمومی اقدام کنند و از دپوی اقلام جلوی کارگاه خودداری کنند.

مازندران با پاکسازی جاده‌های بین شهری به استقبال مسافران نوروزی رفت

وی همچنین، وجود نخاله‌های رها شده در حاشیه جاده‌ها را نیازمند تسطیع و یا جمع‌آوری و حمل دانست و افزود: به اصناف تذکر داده شود تا واحدهای تولیدی و خدماتی بین مسیرها از ریختن زباله و نخاله در حریم جاده خودداری کنند.

او با بیان اینکه تمامی ادوات و تجهیزات، راهداری، شهرداری و دهیاری‌ها باید برای اجرای طرح به‌کار گرفته شود، گفت: برای اجرای صحیح طرح، شهرداران، بخشداران و راهداری هم‌پوشانی داشته باشند و مناطقی که ادوات کم دارند، در اختیار قرار بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha