به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در سال ۲۰۲۳، بازار گردشگری چین به شرایط عادی بازمیگردد. پیشبینی میشود امسال شمار سفرهای داخلی به ۴.۵۵ میلیارد بازدید برسد که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۷۳ درصدی است و به ۷۶ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.
در این میان، درآمد گردشگری داخلی نیز به ۴ تریلیون یوان (بیش از ۵۸۰ میلیارد دلار) خواهد رسید که رشد سالانه ۸۹ درصدی را نشان میدهد، که هنوز ۲۹ درصد کمتر از آمارهای قبل از سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز همهگیری کرونا است.
همچنین انتظار میرود در سال ۲۰۲۳ تعداد گردشگران ورودی و خروجی از ۹۰ میلیون نفر فراتر رود. این رقم نسبت به سال گذشته دو برابر میشود که البته نتیجه مستقیم رفع محدودیتهای سفری و سیاستهای سختگیرانه چین از ماه ژانویه ۲۰۲۳ است.
از زمانی که چین اعلام کرد از هشتم ژانویه دیگر مسافران ورودی، از جمله ساکنانی که از سفرهای خارجی بازمیگردند را در شرایط قرنطینه قرار نمیدهد، جستوجوها برای پروازهای بینالمللی و محل اقامت بلافاصله در وبسایت Trip.com به بالاترین حد خود در سه سال گذشته رسید. طبق دادههای این سایت مسافرتی چینی، رزرو برای سفرهای خارج از کشور در تعطیلات سال نو قمری چینی، که بین ۲۱ ژانویه تا ۲۷ ژانویه امسال بود، نسبت به سال گذشته ۵۴۰ درصد افزایش یافت.
در این میان، برخی کشورها با بیم از افزایش موارد ابتلا به کرونا، محدودیتهایی را برای مسافران ورودی از این کشور اعمال کردهاند.
انتهای پیام
نظرات